Przebudowa dotyczy dwóch skrzyżowań na ul. Kadetów – z ul. Poprawną i ul. Łasaka. Oba staną się rondami po 22 metry średnicy. Na wszystkich wlotach pojawią się wydłużone wyspy trójkątne z azylami dla pieszych i przejazdami dla rowerzystów. Ruch pieszych i rowerzystów będzie się odbywał po wydzielonej drodze rowerowej i chodniku. Przy okazji prac wybudujemy brakujące chodniki i odcinki drogi dla rowerów.
Zamiana skrzyżowań na ronda przyniesie wiele korzyści. Uporządkuje tam ruch i poprawi bezpieczeństwo – układ skrzyżowań stanie się bardziej czytelny. Wprowadzone przez nas rozwiązania poprawią także przepustowość i płynność ruchu.
Do trzech razy sztuka?
To już trzecie postępowanie. Pierwszego nie rozstrzygnęliśmy ze względu na zbyt wysokie oferty. Finał drugiego wydawał się pomyślny, bo najtańsza propozycja była blisko 200 tys. zł tańsza od najniższej kwoty oferowanej poprzednio. Niestety, na decyzję zezwalającą na budowę rond wpłynęło odwołanie, a cała związana z tym procedura trwała do lipca 2021r. W tym czasie wzrosły ceny za materiały i wybrany wykonawca odstąpił od realizacji zadania. W efekcie zmuszeni byliśmy rozwiązać umowę, ocenić zakres i koszt już wykonanych prac i zakupionych materiałów, a potem przygotować ponowny przetarg. Liczymy, że tym razem uda się go rozstrzygnąć.
Na oferty czekamy do 21 kwietnia. Od momentu podpisania umowy wybrany wykonawca będzie miał 150 dni na realizację zadania.
Skrzyżowanie ulic Kadetów i Łasaka.
Dokumentacja na kolejne ronda
Przebudowa skrzyżowań na ronda to jeden ze sposobów na poprawę bezpieczeństwa. W 2020 r. prace z tym związane przeprowadziliśmy u zbiegu ulic Spisaka, Sosnkowskiego i Regulskiej oraz ulic Anielewicza i Karmelickiej. W zeszłym roku skrzyżowanie ulic Konstruktorskiej i Postępu z klasycznego na okrągłe przebudował deweloper, a obecnie analogiczne prace prowadzone przez prywatnego inwestora trwają na skrzyżowaniu ulic Żupniczej i Chodakowskiej.
W 2021 r. zakończyliśmy prace nad projektami dla ronda na ul. Powązkowskiej (skrzyżowanie z ul. Obrońców Tobruku). Projektowanie kolejnych rond wciąż trwa. Chodzi o skrzyżowania ulic Krasińskiego z Przasnyską, Bolesława Chrobrego z Popularną, Augustówka z Zawodzie i Smoczej ze Stawki. Lokalizacje te zostały wybrane na podstawie wyników audytów bezpieczeństwa ruchu drogowego i wniosków mieszkańców.
Skrzyżowanie ulic Kadetów i Poprawnej.
Projekt stałej organizacji ruchu – rondo u zbiegu ulic Kadetów i Łasaka:
Kadetów Łasaka SOR