Budowa kolejnej sygnalizacji na ul. I. Gandhi. Na przejściu przy ul. Hirszfelda - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

01-03-2022

Budowa kolejnej sygnalizacji na ul. I. Gandhi. Na przejściu przy ul. Hirszfelda

W poniedziałek, 28 lutego, rozpoczęła się budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ul. I. Gandhi na wysokości ul. L. Hirszfelda. To druga zebra na jednej z ważniejszych dróg Ursynowa, która w najbliższym czasie zostanie wyposażona w światła. Wcześniej informowaliśmy o rozpoczęciu prac na wysokości ul. L. Teligi.

Skrzyżowanie ulic Ghandi i Hirszfelda.

W obu wspomnianych miejscach prace prowadzi Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Sporządzony przez nas projekt instalacji sygnalizacji wdraża w ramach budowy południowej obwodnicy Warszawy. W grudniu GDDKiA otworzyła tunel w ciągu drogi ekspresowej S2. Teraz wprowadza zmiany związane z nowym przeznaczeniem ulic J. Rosoła i I. Gandhi. 

Ciąg ten ma stanowić awaryjny objazd w przypadku zamknięcia ruchu w tunelu. Dlatego GDDKiA zobowiązała się dostosować go do pełnienia takiej funkcji. W tym celu dwa przejścia dla pieszych przez I. Gandhi (przy szkole przy ul. Hirszfelda i przy przedszkolu przy ul. L. Teligi) wyposaży w sygnalizację świetlną. Ponadto u zbiegu ulic I. Gandhi i J. Rosoła utworzy dodatkowe pasy ruchu wydzielone do skrętu z południa na zachód i odwrotnie.

Powstaną też przejazdy

Chodzi m.in. o poprawę bezpieczeństwa pieszych. Dlatego kilka dni temu rozpoczęła się budowa sygnalizacji świetlnej na zebrze przy ul. L. Teligi. W poniedziałek, 28 lutego, wykonawca pod nadzorem GDDKiA wystartował z instalacją świateł na przejściu przy wlocie ul. L. Hirszfelda. Zaczął od ustawiania znaków informujących o robotach i związanych z tym częściowych zawężeń jezdni oraz zamknięć fragmentów chodników. Kolejnym etapem będzie układanie w ziemi okablowania pod instalację masztów sygnalizacyjnych.

Światła zostaną wyposażone w akustyczne naprowadzanie i automatyczną detekcję pieszych. Tym samym sygnalizacja będzie pracować akomodacyjnie. Zielone światło dla samochodów zgaśnie wtedy, gdy pieszy zbliży się do jezdni – pozwoli to na zachowanie płynności ruchu. Ponadto będzie skoordynowana z pozostałymi w ciągu ul. I. Gandhi.

Zmieni się również otoczenie przejścia. Zostanie ono poszerzone, a obok pasów powstaną przejazdy rowerowe. Będą połączone z ciągami pieszo-rowerowymi oraz parkingiem po północnej stronie ul. I. Gandhi. Dodatkowo po tej samej stronie wyremontowany zostanie fragment chodnika.

Zero i jedynka

Budowa sygnalizacji jest powiązana z audytem bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych. To przy Hirszfelda otrzymało noty 0 (przez północna jezdnię) i 1 (przez południową) w sześciopunktowej skali (0-5). Audytorzy zwrócili uwagę na duże prędkości rozwijane przez kierowców i ich skłonność do wyprzedzania na przejściu. „Zaobserwowano problem z przekroczeniem przez pieszego jezdni, ponieważ kierowcy nie ustępują pierwszeństwa i jadą bardzo szybko” – napisali. Wskazali budowę sygnalizacji tym bardziej, że przejście znajduje się na łuku, co dodatkowo ogranicza widoczność.

Realizacja inwestycji ma się zakończyć na przełomie kwietnia i maja.

Powered by Projectic.pl