W przetargu zgłosiły się cztery firmy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Strabag (8 mln 389 tys. 623 zł brutto) i to właśnie ją wskazaliśmy do realizacji inwestycji. Już poprosiliśmy ją o uzupełnienie dokumentacji, zaś sami przystąpiliśmy do sporządzania umowy. Podpisanie powinno nastąpić w ciągu miesiąca, a od tego momentu wybrany wykonawca będzie miał 150 dni na realizację inwestycji.
Obecne postępowanie przetargowe jest już trzecim. Pierwszego nie rozstrzygnęliśmy ze względu na zbyt wysokie oferty. Finał drugiego wydawał się pomyślny, bo najtańsza propozycja była blisko 200 tys. zł tańsza od najniższej kwoty oferowanej poprzednio. Niestety, na decyzję zezwalającą na budowę rond wpłynęło odwołanie, a cała związana z tym procedura trwała do lipca 2021 r. W tym czasie wzrosły ceny za materiały i wybrany wykonawca odstąpił od realizacji zadania. W efekcie zmuszeni byliśmy rozwiązać umowę, ocenić zakres i koszt już wykonanych prac i zakupionych materiałów, a potem przygotować ponowny przetarg. Teraz liczymy, że za trzecim podejściem uda się zakończyć procedurę przetargową, a następnie budowa rond przebiegnie bez przeszkód.
Będzie czytelniejszy układ skrzyżowań
Zadaniem firmy Strabag będzie przebudowa dwóch skrzyżowań na ul. Kadetów – z ul. Poprawną i ul. Łasaka. Oba staną się rondami po 22 metry średnicy. Na wszystkich wlotach pojawią się wydłużone wyspy trójkątne z azylami dla pieszych i przejazdami dla rowerzystów. Ruch pieszych i rowerzystów będzie się odbywał po wydzielonej drodze rowerowej i chodniku. Przy okazji prac wykonawca wybuduje brakujące chodniki i odcinki drogi dla rowerów.
Zamiana skrzyżowań na ronda przyniesie wiele korzyści. Uporządkuje tam ruch i poprawi bezpieczeństwo – układ skrzyżowań stanie się bardziej czytelny. Wprowadzone rozwiązania poprawią także przepustowość i płynność ruchu.
Skrzyżowanie ulic Kadetów i Łasaka.
Kolejne ronda
Przebudowa skrzyżowań na ronda to jeden ze sposobów na poprawę bezpieczeństwa. W 2020 r. prace z tym związane przeprowadziliśmy u zbiegu ulic Spisaka, Sosnkowskiego i Regulskiej oraz ulic Anielewicza i Karmelickiej. W zeszłym roku skrzyżowanie ulic Konstruktorskiej i Postępu z klasycznego na okrągłe przebudował deweloper, a obecnie analogiczne prace prowadzone przez prywatnego inwestora zmierzają do końca na skrzyżowaniu ulic Żupniczej i Chodakowskiej – w miniony weekend zakończyła się budowa tarczy ronda i położono nową nawierzchnię. Pozostały tam już tylko ostatnie roboty brukarskie i malowanie oznakowania poziomego grubą warstwą farby.
W 2021 r. zakończyliśmy prace nad projektami dla ronda na ul. Powązkowskiej (skrzyżowanie z ul. Obrońców Tobruku). Projektowanie kolejnych rond wciąż trwa. Chodzi o skrzyżowania ulic Krasińskiego z Przasnyską, Bolesława Chrobrego z Popularną, Augustówka z Zawodzie i Smoczej ze Stawki. Lokalizacje te zostały wybrane na podstawie wyników audytów bezpieczeństwa ruchu drogowego i wniosków mieszkańców.
Skrzyżowanie ulic Kadetów i Poprawnej.
Projekt stałej organizacji ruchu – rondo u zbiegu ulic Kadetów i Łasaka:
Kadetów Łasaka SOR