Nowy buspas na ul. Głębockiej powstanie w obu kierunkach. W stronę Bródna wybudujemy go na odcinku od przystanku „CH Targówek” 03 do ul. Kondratowicza. Z kolei w drugą stronę zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborską i zakończy na wysokości wspomnianego przystanku.
Budową nowego buspasa zajmuje się firma Balzola. Pasażerowie powinni móc z niego korzystać jeszcze w tym roku. W ramach inwestycji na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia zostanie poszerzona. Oprócz tego wymieniona zostanie nawierzchnia całego odcinka drogi.
Pierwsze prace
W piątek, 26 lipca około godziny 22:00 jezdnia ul. Głębockiej od ronda przy Trasie Toruńskiej do wjazdu na teren centrum handlowego zostanie zwężona o jeden pas. Na rondzie będzie jeden pas do jazdy prosto i jeden do skrętu w lewo.
Wykonawca zajmie fragment skarpy w rejonie ulicy Przy Grodzisku i trawnik po nieparzystej stronie ul. św. Wincentego od Malborskiej do Kondratowicza. Będzie tu prowadził prace przygotowawcze – miejscowe rozbiórki i przebudowę infrastruktury podziemnej.
W kolejnym etapie rozpocznie się budowa poszerzenia jezdni. Wówczas ul. św. Wincentego od Malborskiej do Kondratowicza zostanie zwężona. Kierowcy w każdym kierunku pojadą jednym pasem. Z ul. św. Wincentego na osiedla po obu stronach drogi będzie skręt tylko w prawo.
Buspas współfinansuje prywatny inwestor
Budowa buspasa będzie kosztować nieco ponad 14,3 mln zł. To kwota znacznie poniżej kosztorysu oscylującego w granicach 20 mln zł. Dodatkowo inwestycja jest współfinansowana przez inwestora prywatnego – firmę G-City, właściciela pobliskiego centrum handlowego.
Ulice Głębocka i św. Wincentego to główny ciąg komunikacyjny dla dojeżdżających do metra mieszkańców wschodniej Białołęki. Właśnie na skrzyżowaniu ul. św. Wincentego z ul. Kondratowicza znajduje się stacja „Kondratowicza”. Nowy buspas pomoże pasażerom jeżdżących tamtędy autobusów w szybkim i wygodnym dotarciu do podziemnej kolejki.
Przy budowie buspasa na ulicach Głębockiej i św. Wincentego wybudujemy także osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską i wydłużony prawoskręt na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Nie zabraknie także udogodnień dla innych uczestników ruchu. Piesi zyskają azyl na przejściu po południowej stronie skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku. Rowerzyści natomiast przedłużoną drogę oraz przejazd po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.
Komunikacja miejska – najczęściej wybierany środek transportu
W Warszawie buspasów jest już ponad 84,5 km. Rozwój infrastruktury drogowej pod kątem komunikacji publicznej to dziś priorytet. Według Barometru Warszawskiego (jesień 2023) jest to najczęściej wybierany środek transportu w Warszawie – stawia na niego ponad połowa ankietowanych. Ponadto w 2023 roku liczba przejazdów pojazdami Warszawskiego Transportu Publicznego oraz pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej sięgnęła niemal 1 miliarda.