Ciężki sprzęt już pracuje. „Obwodnica” Gocławia stanie się bezpieczniejsza - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Menu główne

03-12-2020

Ciężki sprzęt już pracuje. „Obwodnica” Gocławia stanie się bezpieczniejsza

Od ul. Meissnera rozpoczęło się wprowadzanie zmian na tzw. obwodnicy Gocławia. Będą wiązały się ze zwiększeniem bezpieczeństwa w rejonie przejść dla pieszych oraz poprawą infrastruktury rowerowej, m.in. wyznaczaniem pasów rowerowych.

Tzw. „obwodnicę” Gocławia tworzy ciąg ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego. Przecinają ją 24 przejścia dla pieszych, które pozwalają mieszkańcom na krótsze dojście do pobliskich sklepów czy punktów użyteczności publicznej. Wszystkie zebry wzięliśmy pod lupę w ramach przeprowadzonego pod naszym nadzorem audytu. Aż 21 przejść otrzymało notę 0 lub 1, co kwalifikowało je do wprowadzenia na nich zmian.

Wymiana nawierzchni

Właśnie zaczynamy je wprowadzać. W tym tygodniu wbito pierwszą łopatę na ul. Meissnera. Prace zaczęliśmy tu od wyciągnięcia krawężników przy wlocie łącznika z ciągiem ulic Pawlikowskiego i Sosabowskiego. Wiąże się to z przekształceniem obecnych prawych pasów obu jezdni w takie, które będą służyły do postoju. Dotąd, mimo dwupasmowego przekroju w ciągu Meissnera – Abrahama – Umińskiego, w zasadzie cały czas były zajęte przez zaparkowane samochody. Dlatego taki stan rzeczy postanowiliśmy utrzymać, ale w uporządkowanej formie. Pozwoli to na stworzenie nowych miejsc postojowych przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa w rejonie przejść dla pieszych bez sygnalizacji.

Cały ciąg ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego zostanie więc zwężony z dwóch pasów do jednego. Przewidujemy, że na dotychczasowym skrajnym prawym pasie jezdni ul. Umińskiego będzie 125 miejsc dla samochodów, na Abrahama 145, a na Meissnera 125. Na ostatniej z tych ulic przeprowadzimy również wymianę zniszczonej nawierzchni jezdni.

 

Jednopasmowy układ utrzymamy też w sąsiedztwie przejść dla pieszych. Dzięki temu nie będzie fizycznej możliwości wyprzedzania na przejściach. Zmiany nie obejmą skrzyżowań ul. Meissnera z ulicami Fieldorfa „Nila” i Bora-Komorowskiego, które wyposażone są w sygnalizację świetlną.  Układ pasów w rejonie skrzyżowań pozostanie taki sam – z dodatkowymi pasami służącymi do skrętu.

Projekt przewiduje także wyznaczenie na obu jezdniach „obwodnicy” jednokierunkowych pasów rowerowych. Zarówno to, jak i stworzenie nowych miejsc parkingowych stanowi pomysł mieszkańców wybrany w ramach budżetu obywatelskiego. Projekty w tej sprawie zebrały łącznie 1594 głosy.

Niebawem prace powinny ruszyć też na ul. Umińskiego. Wykonawca, z którym umowę podpisaliśmy w październiku, kończy przeprowadzać niezbędne pomiary geodezyjne. Z kolei na ul. Abrahama planujemy ogłosić przetarg w przyszłym roku.

 

Więcej zmian

Inwestycje na „obwodnicy” Gocławia są częścią szerszych zmian, jakie zajdą w rejonie styku Gocławia i Saskiej Kępy. W ciągu ulic Saskiej i Egipskiej, na odcinku między ulicami Lizbońską a Afrykańską, już rozpoczęła się budowa drogi dla rowerów. Droga rowerowa powstaje na ul. Bora-Komorowskiego na odcinku od ul. Abrahama do ul. Fieldorfa „Nila”. Natomiast na skrzyżowaniu ulic Bora-Komorowskiego, Egipskiej i Afrykańskiej przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna. Prace powinny zakończyć się w ciągu najbliższych tygodni.

Dwa tygodnie temu zakończyliśmy za to budowę drogi dla rowerów po południowej stronie ul. Jugosłowiańskiej na odcinku między ul. Fieldorfa „Nila” a rondem u zbiegu z ul. Kwiatkowskiego. Przeprowadzony zakres robót obejmował także przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Jugosłowiańskiej, Fieldorfa „Nila” i Meissnera, którą wyposażyliśmy w system automatycznej detekcji pieszych, oraz wytyczenie dwóch dodatkowych przejazdów rowerowych.

Powered by Projectic.pl