Frezowanie plus. Remontujemy kolejne ulice - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

28-06-2024

Frezowanie plus. Remontujemy kolejne ulice

Nie zwalniamy tempa. Sezon na frezowanie trwa w najlepsze, a my bierzemy się za remont kolejnych ulic. Już teraz pracujemy na mniejszych i większych odcinkach stołecznych dróg. Tymczasem przed nami następne, które jeszcze w tym roku zyskają nową nawierzchnię. Wśród nich al. Komisji Edukacji Narodowej czy ul. Wałbrzyska. Właśnie poznaliśmy chętnych do ich wyremontowania. Teraz dokładnie przyjrzymy się wszystkim ofertom.

Dziurawe i nierówne jezdnie mogą sfrustrować każdego kierowcę. Dlatego sukcesywnie frezujemy kolejne odcinki warszawskich ulic. W tym roku przeprowadziliśmy już kilka tego typu prac. Tymczasem już szykujemy się do kolejnych. Właśnie otworzyliśmy oferty w przetargu na remont al. KEN i ul. Wałbrzyskiej.

Remontujemy jezdnie i chodniki

W przypadku ursynowskiej arterii prace obejmą odcinek między ul. Płaskowickiej a ul. Ciszewskiego. Nowa nawierzchnia pojawi się na wschodniej jezdni.

 

Więcej do zrobienia jest na Mokotowie. Na ul. Wałbrzyskiej – na odcinku między ulicami Puławską a Wróbla – remont przejdzie nie tylko jezdnia. Wymienimy też starą nawierzchnię chodnika, na którym pojawią się nowe płyty 50×50.

 

W przypadku ul. Wałbrzyskiej zgłosiło się trzech wykonawców. Oferty mieszczą się w przedziale od blisko 6,6 mln zł do ponad 9,7 mln zł. Aleję KEN z kolei chce wyremontować aż sześć firm. Oferty zaczynają się od niecałych 3,2 mln zł, a kończą na nieco ponad 5 mln zł. Teraz czas się im przyjrzeć. Po wyborze wykonawcy (lub wykonawców) podpiszemy z nim umowę. Od tego momentu na remont al. KEN będzie miał 10 tygodni, z kolei na remont ul. Wałbrzyskiej 14 tygodni.

To nie są nasze pierwsze frezowania…

Tegoroczny sezon na frezowanie rozpoczęliśmy pod koniec kwietnia od prac w okolicach pl. Teatralnego i pl. Piłsudskiego. Nową nawierzchnię zyskały ulice Wierzbowa, Focha, Moliera i wzdłuż pl. Piłsudskiego. W międzyczasie rozpoczęliśmy prace na ul. Kasprzaka, gdzie między rondem Tybetu a ul. Ordona wyremontowaliśmy obie jezdnie.

W maju remontowaliśmy również prawe pasy na wielu warszawskich ulicach. Wśród nich znalazły się ulice Grochowska i Puławska oraz al. Wilanowska. W tym samym miesiącu rozpoczęliśmy frezowanie na ul. Lalki oraz ul. Ordona (odcinek Wolska-Kasprzaka). Remonty obu tych ulic zostały już zakończone i są częścią większego przetargu, który obejmuje jeszcze ulice Targową i Zamoyskiego oraz Odyńca i Marszałkowską.

Niedawno skończyliśmy również remont ul. Czerniakowskiej na odcinku od Trasy Siekierkowskiej do ul. Chełmskiej. Frezowanie objęło obie jezdnie. Był to pierwszy etap remontu Wisłostrady między Trasą Siekierkowską a mostem Grota-Roweckiego, który chcemy przeprowadzić w ciągu najbliższych lat.

… i nie ostatnie

W tym roku chcemy jeszcze wyremontować co najmniej dwa odcinki Wisłostrady – między ulicami Chełmską i Bartycką oraz Bartycką a mostem Łazienkowskim (bez odcinka Mikkego-Zaruskiego). Ze względu na zaplanowaną przez MPWiK renowację kolektora wzdłuż ulicy remont nawierzchni przeprowadzimy na razie tylko na wschodniej jezdni.

To jednak wciąż nie koniec naszej listy frezowań na ten rok. Remont przejdą jeszcze wspomniane ulice Targowa i Zamoyskiego oraz Odyńca i Marszałkowska. Ponadto zleciliśmy ZRiKD frezowanie skrzyżowania ulic Powązkowskiej i Krasińskiego oraz południowej jezdni ul. Maczka na odcinku od Trasy S8 do skrzyżowania z ulicami Powązkowską i Rudnickiego wraz z samym skrzyżowanie, a także ul. Broniewskiego od al. Reymonta do Trasy S8.

Wybraliśmy już także wykonawcę buspasa na ul. Głębockiej. Tam również w ramach budowy pasa dla autobusów jezdnia na odcinku od ul. Kondratowicza do ronda przed Trasą S8 zostanie sfrezowana. Inwestycja będzie współfinansowana przez samorząd oraz właściciela pobliskiego centrum handlowego firmę G City.

Warto także wspomnieć o remoncie ul. Krakowskie Przedmieście. Nie będzie to co prawda zwykłe frezowanie. Na odcinku między ulicami Królewską a Miodową pojawi się nawierzchnia z kostki ułożonej w nowej technologii. Dzięki temu już cała jezdnia ulicy będzie równa i bardziej wytrzymała.

 

 

Aktualizacja

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany na początku czerwca 2024 r. i następnie zaktualizowany o nowe istotne informacje pod koniec maja pod koniec czerwca 2024 r. (otwarcie ofert).

Powered by Projectic.pl