Kolejne przejścia wyposażymy w światła. Czas na roboty budowlane - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Menu główne

19-11-2021

Kolejne przejścia wyposażymy w światła. Czas na roboty budowlane

Przejście dla pieszych przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej jest kolejnym w ostatnim czasie, na którym rozpoczęły się prace związane z budową sygnalizacji. Niebawem w światła wyposażymy zebrę na ul. Połczyńskiej przy ul. Lustrzanej, a także skrzyżowanie ulic Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku.

O rozpoczęciu robót związanych z osygnalizowaniem ruchliwego i ważnego przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Senatorskiej, tuż przy pl. Bankowym, informowaliśmy w jednym z naszych ostatnich komunikatów. Zmiany na tych zebrach, znacznie szersze niż tylko postawienie sygnalizacji, to element realizacji programu Nowe Centrum Warszawy. Ale stołeczne drogi niebawem wzbogacą się o światła w trzech innych lokalizacjach.

Nowe chodniki i przejazdy

Pierwszą jest przejście przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej. To właśnie tutaj w połowie tego tygodnia rozpoczęły się pierwsze prace. Polegały najpierw na geodezyjnym oznaczeniu miejsc, w których m.in. staną maszty sygnalizacyjne, a następnie na pierwszych robotach ingerujących w drogową infrastrukturę. Wraz z ich postępowaniem zdejmowane bowiem będą stare płyty chodnikowe. Zostaną zastąpione nowymi – w tym żółtymi z wypustkami dla osób niewidomych i niedowidzących.

W przyszłym tygodniu prace powinny wystartować na ul. Połczyńskiej przy ul. Lustrzanej. W tej lokalizacji, podobnie jak w poprzedniej, sygnalizacja zostanie wybudowana przez obie jezdnie (w przypadku al. Krakowskiej również przez torowisko tramwajowe). Światła będą w pełni nowoczesne, co oznacza, że zostaną wyposażone w automatyczną detekcję pieszych i pojazdów. Pozwoli to na zachowanie płynności ruchu, bo światła wstrzymają kierowców tylko wtedy, gdy przechodnie zbliżą się do zebry.

                               Przejście dla pieszych przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej.

 

Jezdnia i chodnik w rejonie przejść pozostaną w obecnym kształcie. Nie oznacza to jednak, że żadne dodatkowe prace nie zostaną tam przeprowadzone – wymienimy płyty chodnikowe i położymy brakujące płyty z wypustkami dla osób niewidomych i niedowidzących. Ponadto wytyczymy przejazdy rowerowe – na Bemowie przy zebrze przez ul. Połczyńską, a we Włochach wzdłuż przejścia przez ul. Tapicerską.

Wybrani wykonawcy (na al. Krakowskiej działa firma Podkowa, a na ul. Połczyńskiej – Yunex) mają 45 dni na realizację inwestycji od dnia podpisania umowy. Oznacza to, że oba przejścia staną się bezpieczniejsze jeszcze w tym roku. To ważne, bo w trakcie niedawnego audytu nieosygnalizowanych przejść w Warszawie na naszych drogach otrzymały noty 0 (w skali 0-5). Oceniający zwrócili uwagę na znaczne prędkości rozwijane przez samochody na długim, prostym odcinku drogi i brak elementów infrastruktury, które uniemożliwiałyby poruszanie się kierowcom zbyt szybko.

                               Zebra przez ul. Połczyńską na wysokości ul. Lustrzanej.

 

Będzie bezpieczniej na Targówku

W sygnalizację świetlną wyposażymy również skrzyżowanie ulic Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku. Światła wybuduje tam Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty” – ma na to 100 dni od momentu podpisania umowy. Ponadto wyznaczy trzy przejazdy rowerowe i wymieni chodnik – także ten po południowej stronie ul. Kondratowicza w kierunku ul. św. Wincentego.

Inwestycja poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Dziś prosty odcinek ul. Kondratowicza skłania wielu kierowców do przekraczania prędkości, co odbija się na komforcie przechodzących przez tę ulicę pieszych. Tylko w latach 2015-2020 w tym miejscu doszło do pięciu zdarzeń drogowych: czterech wypadków i jednej kolizji.

Potrzebę wprowadzenia zmian na skrzyżowaniu ulic Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku wykazał też audyt. Obie wytyczone przez ul. Kondratowicza zebry zostały ocenione na 2 w sześciopunktowej skali (0-5). Audytorzy wskazali na brak elementów uspokojenia ruchu i zalecili budowę azyli oraz sygnalizacji świetlnej.

                               Skrzyżowanie ulic Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku.

 

Niebawem czas na Mokotów

Ostatnią zaplanowaną na najbliższy czas „sygnalizacyjną” inwestycją będzie modernizacja świateł na skrzyżowaniu al. Sikorskiego z ul. Czarnomorską i na wlocie ul. Pory. Obecna konstrukcja jest tam przestarzała, dlatego wyposażymy ją we wszelkie niezbędne urządzenia. Dodatkowo wybudujemy przejazdy rowerowe i wyremontujemy fragmenty chodników.

Prace, które powinny rozpocząć się na przełomie listopada i grudnia, wykona Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty”. Obecnie jest ono na etapie zatwierdzania czasowej organizacji ruchu, koniecznej ze względu na roboty wymuszające etapowe zamknięcia pasów ruchu. Analogiczna sytuacja jest w przypadku budowy świateł na skrzyżowaniu Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku.

                               Skrzyżowanie al. Sikorskiego z ul. Czarnomorską – naprzeciwko wlotu ul. Pory.

 

Projekt stałej organizacji ruchu – przejście przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej:

Krakowska al. Tapicerska - sygnalizacja i przejazd rowerowy - SOR 2021

 

 

Projekt stałej organizacji ruchu – przejście przez ul. Połczyńską na wysokości ul. Lustrzanej:

Połczyńska Lustrzana - sygnalizacja i przejazd rowerowy - SOR 2021

 

 

Projekt stałej organizacji ruchu – skrzyżowanie ulic Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku:

Kondratowicza Blokowa Przy Grodzisku - przejazdy rowerowe i DDR - SOR zatw. 2021

 

 

Projekt stałej organizacji ruchu – skrzyżowanie al. Sikorskiego z ul. Czarnomorską na wysokości wlotu ul. Pory:

Podkład organizacja_Sikorskiego-Czarnomorska

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl