Kto przeanalizuje zachowania parkingowe kierowców na Saskiej Kępie i Mokotowie? - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

12-05-2021

Kto przeanalizuje zachowania parkingowe kierowców na Saskiej Kępie i Mokotowie?

Trzy firmy, w tym dwie razem jako konsorcjum, zgłosiły się w przetargu na wykonanie analiz zachowań parkingowych na Saskiej Kępie i Mokotowie. W tych częściach miasta planowane jest wprowadzenie strefy płatnego parkowania.

Parkomat.

Plany utworzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) w nowych obszarach na Mokotowie i Pradze-Południe stanowią element nowej polityki parkingowej, której realizację w 2019 r. zapowiedział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Jej wprowadzanie w życie (w 2020 r. SPPN poszerzyła się o Pragę-Północ i część Woli, w tym roku obejmie Ochotę i Żoliborz) związane jest z poprawą ochrony parkingowych potrzeb lokalnej społeczności, a ponadto ze zwiększeniem rotacji miejsc w centrum, aby ci, którzy dojeżdżają i chcą tam zatrzymać auto, mieli gdzie to zrobić.

Sprawdzamy oferty

Saska Kępa na Pradze-Południe i Mokotów to przykłady obszarów, na których występuje deficyt miejsc postojowych. Tamtejsi mieszkańcy, widząc problemy z parkowaniem, apelują o wprowadzenie strefy płatnego parkowania. Chcą zwiększenia rotacji parkujących pojazdów, bo dziś praktycznie ona nie istnieje – kierowcy Saską Kępę oraz Górny Mokotów (na północ od ul. Madalińskiego) i Dolny Mokotów (ograniczony ulicami Gagarina i Czerniakowską) traktują jako miejsca blisko centrum, gdzie można przyjechać z dalszych rejonów miasta i bez opłat zaparkować na dowolny czas.

Dlatego w kwietniu ogłosiliśmy przetarg na analizę zachowań parkingowych kierowców w tych obszarach. Badania na Mokotowie chcą przeprowadzić Smart Factor (zaoferował 359 tys. zł brutto) oraz jako konsorcjum firmy LPW i Infra – Centrum Doradztwa (zaproponowały 293 tys. zł brutto). Z kolei chęć pracy na Saskiej Kępie wyraził tylko jeden zainteresowany, którym okazał się Smart Factor (402 tys. zł brutto). Oferty są już przez nas sprawdzane.

 

Na czym polegać będzie analiza? Wybrany przez nas wykonawca będzie badać, ile pojazdów parkuje na poszczególnych ulicach o różnych porach dnia i nocy, zarówno w dni robocze jak i w weekendy. Mierzone będzie również to, jak długo i jak często parkują poszczególne pojazdy. Na tej podstawie będzie można ocenić, ile z zatrzymywanych aut należy do mieszkańców danego obszaru, a ile – do osób przyjeżdżających do pracy lub przesiadających się z samochodu do transportu zbiorowego.

Inwentaryzacja miejsc postojowych

Jednocześnie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie zinwentaryzowanie wszystkich miejsc postojowych. Pozwoli to na przygotowanie projektu organizacji ruchu dla każdej z ulic planowanych do włączenia w SPPN, zakładającego oznakowanie miejsc parkingowych. Projekty te będą konsultowane z mieszkańcami, aby jak najlepiej odpowiadały potrzebom lokalnej społeczności.

Konsultacje społeczne w tej sprawie planujemy na tegoroczną jesień. Ostateczną decyzję o ewentualnym wprowadzeniu strefy płatnego parkowania na kolejnych obszarach podejmie Rada m.st. Warszawy.

Powered by Projectic.pl