Nowe przejścia i chodnik na Chełmżyńskiej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

30-05-2022

Nowe przejścia i chodnik na Chełmżyńskiej

Na ul. Chełmżyńskiej przed granicą administracyjną Warszawy powstały dwa nowe przejścia dla pieszych i chodnik ok. 250-metrowym fragmencie. Zebrę i trotuar wybudował prywatny inwestor.

Nowy chodnik, który powstał przy ulicy Chełmżyńskiej.

Ul. Chełmżyńska prowadzi z Rembertowa do Ząbek. Jej fragment między torami kolejowymi a granicą administracyjną miasta przebiega przez tereny przemysłowe. Skupisko magazynów i składów budowlanych właśnie zyskało lepsze otoczenie w postaci infrastruktury dla tych, którzy przyjeżdżają tam autobusami i do celu pozostaje im dojść pieszo.

Po wschodniej stronie od przystanku „Meblowa 02” na ok. 250-metrowym fragmencie w kierunku północnym został wybudowany chodnik. Jeszcze kilkanaście tygodni temu piesi chodzili tam przedeptem, dziś mają do dyspozycji szeroki na 2 m trotuar. Dzięki temu nie muszą brnąć w błocie po opadach.

Mają także do dyspozycji dwa nowe przejścia. Pierwsze prywatny inwestor wyznaczył przez ul. Chełmżyńską, ok. 150 m na północ od ul. Meblowej, a drugie – właśnie przez wlot ul. Meblowej (pozostało tu tylko pomalować oznakowanie poziome). Obie zebry zostały doświetlone i wyposażone w azyl.

Azyl i oświetlenie otrzymało również istniejące przejście, znajdujące się między przystankami „Meblowa 01” i „Meblowa 02”. W jej rejonie nie obyło się jednak bez korekty geometrii jezdni. O ok. 50 m na południe przesunięty został przystanek „Meblowa 01” (pozostało jedynie przestawić wiatę przystankową). Poprawiło to wyjazd z pobliskiej posesji i sprawiło, że stojące za zatrzymującymi się na przystanku autobusami samochody nie blokują przejścia.

Dzięki zmianom zwiększyło się bezpieczeństwo pieszych. Zebra przy przystankach została wzięta pod lupę w trakcie audytu nieosygnalizowanych przejść. Audytorzy ocenili ją na 0 sześciopunktowej skali (od 0 do 5). Zwrócili uwagę na duże prędkości rozwijane przez samochody z uwagi na długi, prosty odcinek drogi. Jedną z rekomendacji było właśnie utworzenie azylu dla pieszych.

Inwestycję zrealizował i sfinansował inwestor prywatny, który po sąsiedzku wybudował halę magazynowo-produkcyjną. Prowadzone przez niego prace wiązały się z odpowiednią obsługą komunikacyjną stawianego obiektu. Obowiązek ich wykonania nałożył na inwestora ustawa o drogach publicznych.

Powered by Projectic.pl