Nowe przejścia i chodnik. Prywatny inwestor pracuje na ul. Chełmżyńskiej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

26-01-2022

Nowe przejścia i chodnik. Prywatny inwestor pracuje na ul. Chełmżyńskiej

Trwają prace na ul. Chełmżyńskiej przed granicą administracyjną Warszawy. Prywatny inwestor wybudował tam brakujący chodnik i nowe przejście dla pieszych, które – podobnie jak istniejącą zebrę – doświetlił. Obecnie kończy roboty brukarskie i skupia się na wytyczaniu przejścia przez ul. Meblową.

Ulica Chełmżyńska.

Ul. Chełmżyńska prowadzi z Rembertowa do Ząbek. Jej fragment między torami kolejowymi a granicą administracyjną miasta przebiega przez tereny przemysłowe. Skupisko magazynów i składów budowlanych niebawem zyska lepsze otoczenie w postaci infrastruktury dla tych, którzy przyjeżdżają tam autobusami i do celu pozostaje im dojść pieszo.

Po wschodniej stronie od przystanku „Meblowa 02” na ok. 250-metrowym fragmencie w kierunku północnym kończy się budowa chodnika. Jeszcze jesienią piesi chodzili tam przedeptem, dziś mają do dyspozycji szeroki na 2 m trotuar. Dzięki temu nie muszą brnąć w błocie po opadach.

Obecnie prace skupiają się tam na wytyczaniu przejścia dla pieszych przez wlot ul. Meblowej. Polegają na malowaniu oznakowania poziomego i budowaniu azylu oraz doświetlenia. Latarnie już są zamontowane, podobnie jak ok. 150 m dalej w kierunku północnym, gdzie również powstaje nowe przejście. Z kolei istniejąca zebra między przystankami „Meblowa 01” i „Meblowa 02” już zyskała azyl (doświetlona została wcześniej). W jej rejonie pozostało tylko przesunąć przystanek „Meblowa 01” o ok. 50 m na południe, co poprawi wyjazd z pobliskiej posesji i sprawi, że stojące za zatrzymującymi się na przystanku autobusami samochody nie będą blokowały przejścia.

Dzięki zmianom zwiększy się bezpieczeństwo pieszych. Zebra przy przystankach została wzięta pod lupę w trakcie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Audytorzy ocenili ją na 0 sześciopunktowej skali (od 0 do 5). Zwrócili uwagę na duże prędkości rozwijane przez samochody z uwagi na długi, prosty odcinek drogi. Jedną z rekomendacji było właśnie utworzenie azylu dla pieszych.

Inwestycję realizuje i finansuje inwestor prywatny, który po sąsiedzku buduje halę magazynowo-produkcyjną. Prowadzone przez niego prace wiążą się z odpowiednią obsługą komunikacyjną stawianego obiektu. Obowiązek ich wykonania nakłada na inwestora ustawa o drogach publicznych.

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl