Aby przejść przez al. Krakowską przy ul. Lipowczana, trzeba pokonać przedzielone torowiskiem dwie jezdnie po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Ponieważ ruch pojazdów jest tam intensywny, przekraczanie jezdni bez sygnalizacji świetlnej było niebezpieczne.
Budowa nowych świateł niedawno się zakończyła. Już zostały uruchomione i ułatwiają pieszym przejście. Wyposażyliśmy je w sygnalizację dźwiękową oraz automatyczną detekcję pieszych i pojazdów.
Przy okazji wyremontowaliśmy chodnik tuż przy zebrach. Zamontowaliśmy tam ostrzegawcze płyty z wypustkami i obniżyliśmy krawężniki. Stare płyty chodnikowe zastąpiliśmy nowymi także na przystanku tramwajowym.
Przejście przez al. Krakowską było jednym z najniżej ocenionych w przeprowadzonym przez ZDM audycie bezpieczeństwa przejść dla pieszych. Do tej pory zbadaliśmy prawie 3,5 tysiąca zebr (dokładnie 3447). Na podstawie audytu w tym roku zamontowaliśmy już sygnalizacje świetlne na dwóch skrzyżowaniach ul. Kajki – z ulicami Odrodzenia i Alpejską. W światła wyposażyliśmy też trzy przejścia przez ul. Kijowską przy Dworcu Wschodnim – ich uruchomienie nastąpiło na początku tego tygodnia.
Wytypowaliśmy także kolejne lokalizacje, gdzie zamierzamy wybudować sygnalizację świetlną. Obecnie trwa projektowanie następnych 10 sygnalizacji. Na początku czerwca podpisaliśmy umowy z wykonawcami, a większość projektów powinna powstać do końca roku, co umożliwi budowę świateł w 2021 r.
Będą to przejścia przez:
- ul. Marszałkowska w rejonie ul. Senatorskiej
- al. Reymonta w rejonie ul. Żbikowianka
- al. Krakowską w rejonie ul. Tapicerskiej
- ul. Czecha w rejonie ul. Wierzchowskiego i ul. Czecha w rejonie ul. Wawerskiej
- ul. Połczyńską w rejonie ul. Lustrzanej
- ul. Człuchowską w rejonie ul. Okolicznej
- ul. Gandhi w rejonie ul. Hirszfelda
- ul. KOR w rejonie ul. Radarowej
- ul. Krasińskiego w rejonie ul. Wybrzeże Gdyńskie