Już dziś Mikołajki! To właśnie w ten dzień w oczekiwaniu na wigilię Bożego Narodzenia św. Mikołaj wręcza wszystkim grzecznym dzieciom drobne upominki. Do tej pory na miejsce dojeżdżał swoimi saniami. Renifery jednak też muszą czasami odpocząć i Mikołaj przesiadł się do autobusu. Aby zapewnić mu szybki i wygodny dojazd do każdego dziecka, dwoiliśmy się i troiliśmy, żeby jeszcze dziś otworzyć nowy buspas na ulicach Głębockiej i św. Wincentego. I tak też się stanie.
W piątek, 6 grudnia wieczorem wykonawca buspasa na ulicach Głębockiej i św. Wincentego uruchomi stałą organizację ruchu. Nie należy się jednak dziwić, jeśli jadąc tamtędy, kierowcy i pasażerowie autobusów zobaczą pracowników firmy Balzola. Wzdłuż obu ulic trwać jeszcze będą prace porządkowe i wprowadzane będą ewentualne poprawki. Wykonawca będzie powoli likwidował plac budowy.
Już teraz nowy buspas jest w większości przejezdny. Po wprowadzeniu stałej organizacji ruchu na jezdni w stronę Bródna będzie się ciągnął między przystankiem „CH Targówek” 03 a ul. Kondratowicza. Z kolei na drugiej jezdni będzie obowiązywał między skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborską a wspomnianym przystankiem. Na odcinkach z jednym pasem ruchu jezdnia została poszerzona.
Szybciej z Białołęki do metra
Komunikacja miejska to najpopularniejszy środek transportu w Warszawie. Dlatego też kluczowe jest zapewnienie szybkich i sprawnych połączeń. Takie właśnie zapewni nowy buspas mieszkańcom wschodniej Białołęki. Ulica Głębocka i dalej ul. św. Wincentego to bowiem prosta droga do stacji Kondratowicza drugiej linii metra. Kursują tu autobusy kilku linii, w tym 527 z Grodziska – autobusy tej linii w godzinach szczytu podjeżdżają na przystanki co 5 minut.
Poza budową buspasa wykonawca miał też za zadanie budowę osobnych pasów do skrętu w prawo w ul. Malborską oraz wydłużenie prawoskrętu na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Wymieniona została również nawierzchnia na całym przebudowywanym odcinku.
Zmiany zakładały również budowę azyli na przejściach po południowej i północnej stronie skrzyżowania ul. św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku oraz przedłużenie drogi dla rowerów i budowę przejazdu po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.
Współfinansowana inwestycja
Budowa buspasa była możliwa dzięki decyzji Rady m.st. Warszawy o zmianach w Wieloletniej Prognozie Finansowej. Sama umowa na budowę buspasa opiewa na ponad 14,3 mln zł. To o niemal ok. 5,7 mln zł mniej niż zakładał kosztorys. Ponadto inwestycja została sfinansowana wspólnie przez samorząd oraz prywatnego inwestora – firmę G-City, która jest właścicielem pobliskiego centrum handlowego.