Pasy rowerowe i miejsca parkingowe na ul. Mickiewicza — więcej dla kierowców i dla rowerzystów - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

26-10-2021

Pasy rowerowe i miejsca parkingowe na ul. Mickiewicza — więcej dla kierowców i dla rowerzystów

Wprowadzanie strefy płatnego parkowania oznacza konieczność opracowania nowych projektów organizacji ruchu dla wszystkich ulic na danym terenie. Niekiedy jest to szansa na proste w realizacji i jednocześnie gruntowne zmiany, które poprawiają mobilność mieszkańców. Taka sytuacja ma właśnie miejsce na żoliborskiej ulicy Mickiewicza.

Pasy rowerowe i miejsca parkingowe przy ul. Mickiewicza.

Ulica Mickiewicza zmienia się na dwóch odcinkach — do ul. Potockiej do pl. Wilsona i od pl. Wilsona do ul. gen. Zajączka. Na pierwszym z odcinków wymalujemy legalne miejsca postojowe z uszanowaniem dotychczasowego sposobu parkowania. Ulica do niedawna miała tutaj formalnie dwa pasy ruchu. Skrajny prawy pas na obu jezdniach był jednak zajęty przez parkujących kierowców, taką opcję dawały istniejące znaki.

W strefie płatnego parkowania miejsca postojowe muszą być precyzyjnie oznakowane zarówno znakami pionowymi, jak i poziomymi (malowanie na nawierzchni). Trzeba było więc podjąć decyzję co do przyszłości tego odcinka. Wyznaczyliśmy więc równoległe miejsca postojowe po obu stronach ulicy na całej jego długości, aczkolwiek z zachowaniem istniejących pojedynczych zatok do parkowania skośnego. Do dyspozycji kierowców jadących ulicą Mickiewicza realnie pozostanie cały czas jeden pas ruchu, a obok parkować będą samochody.

Do zagospodarowania pozostał pas jezdni o szerokości ok. 5 metrów. Zbyt duży jak na jeden pas ruchu i jednocześnie zbyt mały, aby wyznaczyć na nim dwa pasy. Dlatego wzdłuż miejsc parkingowych, z zachowaniem niewielkiego bufora, wyznaczone zostały jednokierunkowe pasy rowerowe. Dobiega końca ich oznakowywanie. Po zakończeniu prac rowerzyści powinni, tak jak wcześniej, jechać po jezdni, jednak ich poczucie bezpieczeństwa zwiększy się. Wyznaczenie pasów to kolejny krok w kierunku budowy rowerowej trasy północ-południe biegnącej przez centrum miasta korytarzem Mickiewicza-Andersa-Marszałkowska. Najważniejsze obecnie prace, które toczą się w tym zakresie, to projektowanie drogi dla rowerów w ramach tzw. “Zielonej Marszałkowskiej” stanowiącej element projektu Nowe Centrum Warszawy.

Analogiczne pasy rowerowe powstały w ostatnim czasie po prawej stronie Wisły — na gocławskich ulicach Umińskiego i Meissnera, niedługo rozpocznie się zaś ich wyznaczanie na pobliskiej ul. Abrahama. Nie jest to rozwiązanie uniwersalne, jednak jesteśmy zdania, że sprawdzi się na ulicy Mickiewicza. Ruch samochodowy jest tam umiarkowany. Okolica jest dobrze skomunikowana dzięki tramwajom, autobusom i metru. Ruch tranzytowy przenoszą zaś Wisłostrada i trasa ekspresowa S8.

Mniejsze zmiany zostały wprowadzone na dalszym odcinku ul. Mickiewicza. Pasy postojowe na jezdni zostały wyznaczone po zachodniej stronie na odcinku plac Wilsona — Mierosławskiego oraz na wysokości placu Inwalidów. To kilkanaście nowych miejsc postojowych. Łącznie w ramach wdrażania SPPN na Żoliborzu utworzymy ponad 200 nowych ogólnodostępnych miejsc. Parkowanie na jezdni jest wdrażane m.in. na Broniewskiego, Słowackiego, Krasińskiego i Krajewskiego.

ul. Mickiewicza (odc. plac Wilsona - ul. gen. Zajączka) - nowe miejsca postojowe

ul. Mickiewicza (odc. plac Wilsona – ul. gen. Zajączka) – nowe miejsca postojowe

ul. Mickiewicza – projekt stałej organizacji ruchu (odc. ul. Potocka – pl. Wilsona)

Mickewicza SOR 2021 odc. 1. (pasy rowerowe)

ul. Mickiewicza – projekt stałej organizacji ruchu (odc. pl. Wilsona – ul. gen. Zajączka)

Mickewicza SOR 2021 odc. 2

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl