Wakacje to doskonały czas na przeprowadzanie remontów dróg. Kiedy warszawiacy odpoczywają poza stolicą, drogowcy mogą układać nowy asfalt korzystając z mniejszego niż zazwyczaj ruchu. Dzięki opracowanemu w ten sposób harmonogramowi możemy zminimalizować negatywne skutki remontów.
Co już zrobiliśmy
Prace nad naprawą nawierzchni dróg rozpoczęły się wraz z nadejściem cieplejszych dni. Do tej pory pracowaliśmy na ul. Kondratowicza, gdzie w ramach przebudowy po otwarciu metra ułożyliśmy nowy asfalt na ponad kilometrowym odcinku między nowymi stacjami II linii metra na Targówku. Równo i wygodnie jest też na ul. Zajęczej między ul. Topiel a mostem Świętokrzyskim oraz w ciągu ulic Animuszu i Przylesie na odc. Prząśniczek – Staw Czajka.
Co zrobimy
Plany na ten rok są bardzo konkretne – będziemy pracować na 27 ulicach, co przełoży się na kilkadziesiąt kilometrów nowego, równego asfaltu. Co ważne, udało się nam pozyskać dodatkowe 30 mln zł – pozwoliło to na wydłużenie naszej listy remontowej. Po aktualizacji znajdują się na niej:
- ul. Czecha na odcinku Płowiecka – Kajki (jezdnia południowa)
- rondo Zgrupowania AK „Radosław” oraz al. JP II na odcinku Stawki – Rondo (jezdnia wschodnia)
- ciąg ulic Rudnickiego – Perzyńskiego – Podczaszyńskiego
- ul. Hynka na odcinku al. Krakowska – Żwirki i Wigury
- al. Niepodległości na odcinku Nowowiejska – al. Armii Ludowej
- ul. Senatorska na odcinku Wierzbowa – Miodowa
- ul. Popiełuszki na odcinku Krasińskiego (ze skrzyżowaniem) – pl. Grunwaldzki (jezdnia zachodnia)
- ul. Powązkowska na odcinku Trasa S8 – Rydygiera
- ul. Piękna na odcinku pl. Konstytucji – Górnośląska
- ul. Jana Olbrachta na odcinku Sowińskiego – Wincentego Pola
- ul. Chodecka na odcinku Kondratowicza – Krasnobrodzka
- ul. Kijowska na odcinku Markowska – Targowa
- ul. Jana Kazimierza – na całym odcinku
- ul. Ordona na odcinku Stańczyka – Ordona 5B
- ciąg ulic Głębocka i św. Wincentego, od ronda przy drodze ekspresowej S8 do skrzyżowania z ul. Kondratowicza, w ramach budowy buspasa
- pl. Na Rozdrożu
- pl. Trzech Krzyży
Prawe pasy
Oprócz większych, czasem kompleksowych remontów, będziemy pracować też na prawych pasach. Są one najbardziej narażone na różnego rodzaju zniszczenia – wynika to z ruchu ciężarowego, który zazwyczaj się nimi odbywa. Wielotonowe autobusy transportu publicznego i inne pojazdy o dużej masie przyczyniają się do zniekształceń jezdni bezpośrednio wpływających na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dlatego też w miejscach, które tego pilnie wymagają, przeprowadzamy odcinkowe frezowania prawego pasa jezdni.
Do tej pory pracowaliśmy na Radzymińskiej, Żwirki i Wigury oraz w al. Jana Pawła II. Przed nami prace na Puławskiej, Grochowskiej, Grójeckiej czy pl. Bankowym.