Poprawiamy bezpieczeństwo „obwodnicy” Gocławia - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

26-11-2020

Poprawiamy bezpieczeństwo „obwodnicy” Gocławia

Coraz bliżej zmian na tzw. obwodnicy Gocławia. Podpisaliśmy umowę na przebudowę ul. Meissnera. Wprowadzone niebawem zmiany będą wiązały się ze zwiększeniem bezpieczeństwa w rejonie przejść dla pieszych oraz poprawą infrastruktury rowerowej.

Tzw. „obwodnicę” Gocławia tworzy ciąg ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego. Przecinają ją 24 przejścia dla pieszych, które pozwalają mieszkańcom okolicznych osiedli na krótsze dojście do pobliskich sklepów czy punktów użyteczności publicznej. Wszystkie te zebry zostały wzięte pod lupę w ramach przeprowadzonego pod naszym nadzorem audytu. Okazało się, że aż 21 przejść dostało notę 0 lub 1 i konieczne stało się wprowadzenie na nich zmian.

Ukrócimy nieprawidłowe parkowanie

Zmiany te wprowadzać będziemy już niebawem – po to, by poprawić bezpieczeństwo. Będą one stanowiły część zapowiadanej przez nas inwestycji, na którą składają się także wyznaczenie infrastruktury rowerowej i utworzenie miejsc do parkowania samochodów.

Jest to niezbędne, aby ukrócić proceder nieprawidłowego parkowania. Obecnie na prawych pasach ulic Meissnera, Abrahama i Umińskiego kierowcy notorycznie zatrzymują samochody tuż przed przejściami dla pieszych. Nie zachowując odstępu 10 metrów przed zebrami, zasłaniają pole widzenia pieszym i innym kierowcom. Straż Miejska jest tam wzywana przez mieszkańców bardzo często. Od października do ostatniego poniedziałku tylko na ul. Meissnera interweniowała 137 razy. Z kolei na ulicach Abrahama i Umińskiego w tym samym czasie do źle zatrzymanych aut strażnicy miejscy przyjeżdżali 360 razy.

Na tzw. obwodnicy Gocławia parkowanie utrzymamy, ale w uporządkowanej formie, co pozwoli na stworzenie wielu nowych miejsc parkingowych przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa w rejonie nieosygnalizowanych przejść dla pieszych.

Cały ciąg ulic Meissnera – Abrahama – Umińskiego zostanie zwężony z dwóch pasów do jednego. Wszędzie tam, gdzie to możliwe, na obecnym skrajnym prawym pasie zostaną wyznaczone równoległe miejsca postojowe. Przewidujemy, że na jezdni ulicy Umińskiego będzie 125 miejsc dla samochodów, na Abrahama 145, a na Meissnera 125.

 

Jednopasmowy układ utrzymamy również w sąsiedztwie przejść dla pieszych. Dzięki temu nie będzie fizycznej możliwości wyprzedzania na przejściach. Zmiany nie obejmą skrzyżowań ul. Meissnera z ulicami Fieldorfa „Nila” i Bora-Komorowskiego, które wyposażone są w sygnalizację świetlną.  Układ pasów w rejonie skrzyżowań pozostanie taki sam – z dodatkowymi pasami służącymi do skrętu.

Projekt przewiduje także wyznaczenie na obu jezdniach „obwodnicy” jednokierunkowych pasów rowerowych. Zarówno to, jak i stworzenie nowych miejsc parkingowych stanowi pomysł mieszkańców wybrany w ramach budżetu obywatelskiego. Projekty w tej sprawie zebrały łącznie 1594 głosy.

Większy zakres prac zostanie przeprowadzony na ul. Meissnera. Dojdzie tam jeszcze wymiana nawierzchni. Roboty na tej ulicy powinny ruszyć już niebawem – właśnie podpisaliśmy umowę z wykonawcą. W przypadku ul. Umińskiego umowa została podpisana w październiku, a wykonawca przygotowuje się do rozpoczęcia prac. Z kolei na ul. Abrahama planujemy ogłosić przetarg w przyszłym roku.

Więcej zmian

Inwestycje na „obwodnicy” Gocławia są częścią szerszych zmian, jakie zajdą w rejonie styku Gocławia i Saskiej Kępy. W ciągu ulic Saskiej i Egipskiej, na odcinku między ulicami Lizbońską a Afrykańską, już rozpoczęła się budowa drogi dla rowerów. Droga rowerowa powstaje na ul. Bora-Komorowskiego na odcinku od ul. Abrahama do ul. Fieldorfa „Nila”. Natomiast na skrzyżowaniu ulic Bora-Komorowskiego, Egipskiej i Afrykańskiej przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna. Prace powinny zakończyć się w ciągu najbliższych tygodni.

W minionym tygodniu zakończyliśmy za to budowę drogi dla rowerów po południowej stronie ul. Jugosłowiańskiej na odcinku między ul. Fieldorfa „Nila” a rondem u zbiegu z ul. Kwiatkowskiego. Przeprowadzony zakres robót obejmował także przebudowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Jugosłowiańskiej, Fieldorfa „Nila” i Meissnera, którą wyposażyliśmy w system automatycznej detekcji pieszych, oraz wytyczenie dwóch dodatkowych przejazdów rowerowych.

Powered by Projectic.pl