Dzięki tej inwestycji znacznie skróci się dojazd do Wilanowa. Aby dziś dostać się do jednej z ważniejszych arterii w dzielnicy, kierowcy muszą jechać ul. Oś Królewska, a następnie do al. Rzeczypospolitej lub do ul. Kieślowskiego. Jeśli wybiorą drugą drogę, i tak nie są w komfortowej sytuacji – w al. Wilanowską mogą tylko skręcić w prawo. Z kolei aby wjechać do „miasteczka”, od skrzyżowania al. Wilanowskiej z al. Rzeczypospolitej muszą poruszać się tą drugą i następnie ul. Oś Królewska. To najkrótsza trasa – alternatywny wariant zakłada skręt z ul. Przyczółkowej w ul. Klimczaka, a potem przejazd ulicami Kieślowskiego i Oś Królewska.
4 chętnych do podjęcia prac
Rozwiązaniem będzie właśnie przedłużenie kończącej się dziś ślepo ul. Sarmackiej i włączenie jej do skrzyżowania al. Wilanowskiej i ul. Kosiarzy. Zajmie się tym firma Robyg. Deweloper przedłuży ulicę budując przepust na Potoku Służewieckim, gdzie obecnie znajduje się używana przez pieszych kładka. Roboty z tym związane już trwają, prowadzone są od prawie półtora miesiąca.
Zarząd Dróg Miejskich przebuduje natomiast skrzyżowanie al. Wilanowskiej z ul. Kosiarzy. Zrobimy to tak, aby możliwe stało się podłączenie do niego ul. Sarmackiej. Do rozpoczęcia prac wykonaliśmy kolejny krok. 30 września otworzyliśmy oferty – zgłosiły się 4 firmy zainteresowane podjęciem prac. Wszystkie zaoferowały kwotę mieszczącą się w kosztorysie. Najtańsza oferta wynosi 2 mln 450 tys. zł brutto, a najdroższa – nieco ponad 3 mln zł brutto.
Sprawdzanie i ocena nadesłanych już się rozpoczęła. Liczymy, że szybko wybierzemy wykonawcę. Jeżeli rozstrzygniemy przetarg, prace ruszą jeszcze w tym roku.
Co się zmieni
Wybrany przez nas wykonawca będzie miał za zadanie przebudować sygnalizację świetlną. Przygotuje ją do podpięcia przedłużonej ul. Sarmackiej. Światła staną się nowocześniejsze – będą działać w akomodacji i zostaną wyposażone w detekcję ruchu. Skrzyżowanie będzie miało osygnalizowane przejścia dla pieszych z każdej strony – dziś zebry brakuje od wschodu, a od południa nie ma przez co przechodzić. Każde z nich będzie miało pośrodku azyl, zostanie wyposażone w płyty z wypustkami dla niedowidzących.
Na skrzyżowaniu z al. Wilanowskiej w ulicę Sarmacką i na odwrót będzie można skręcić w każdej relacji – zostaną wyznaczone dodatkowe pasy do skrętu. Zachodnią stroną skrzyżowania będzie poprowadzona droga rowerowa od ul. Sarmackiej, która połączy się z trasą po północnej stronie al. Wilanowskiej.