Wjazd do miasteczka Wilanów nie jest dziś najprostszy. Istnieje tylko pięć możliwości, aby się do niego dostać. Należy jechać na wprost z ul. Jana III Sobieskiego w al. Rzeczypospolitej, skręcić w nią w prawo z al. Wilanowskiej, wykonać ten manewr nieco dalej w ul. Kieślowskiego lub taki sam z ul. Przyczółkowej w Klimczaka lub w Branickiego. Na tym ostatnim skrzyżowaniu można też wjechać do miasteczka od południa, skręcając w lewo – i to w zasadzie jedyny wjazd dla jadących od tej strony.
Równie trudny jest wyjazd, zwłaszcza w kierunku centrum. Można to zrobić tylko ul. Branickiego i al. Rzeczypospolitej – pozostałe wyjazdy umożliwiają tylko skręt w prawo (ul. Kieślowskiego i Klimczaka).
Wybraliśmy Planetę
Dużym usprawnieniem komunikacyjnym będzie więc przedłużenie kończącej się ślepo ul. Sarmackiej i włączenie jej do skrzyżowania al. Wilanowskiej i ul. Kosiarzy. Tym zajmuje się firma Robyg. Deweloper buduje przepust na Potoku Służewieckim, w miejscu używanej przez pieszych kładki. Prace prowadzone są od końca sierpnia zeszłego roku.
Zarząd Dróg Miejskich przebuduje natomiast skrzyżowanie al. Wilanowskiej z ul. Kosiarzy. Zrobimy to tak, aby możliwe stało się podłączenie do niego ul. Sarmackiej. Do rozpoczęcia tego przedsięwzięcia jest już coraz bliżej – właśnie podpisaliśmy umowę z wykonawcą. Została nim wybrana warszawska firma Planeta, która prace wykona za 2 mln 463 tys. zł brutto.
Co się zmieni?
Wykonawca z powierzonego zadania powinien wywiązać się jeszcze wiosną. Przede wszystkim przebuduje sygnalizację świetlną – przygotuje ją do podpięcia przedłużonej ul. Sarmackiej i wybuduje wlot tej ulicy na skrzyżowanie. Światła staną się nowocześniejsze, bo będą działać w akomodacji i zostaną wyposażone w detekcję ruchu. Skrzyżowanie będzie miało osygnalizowane przejścia dla pieszych z każdej strony – dziś zebry brakuje od wschodu, a od południa nie ma przez co przechodzić. Każde z nich będzie miało pośrodku azyl, zostanie wyposażone w płyty z wypustkami dla osób niedowidzących.
Na skrzyżowaniu z al. Wilanowskiej w ul. Sarmacką i z ul. Sarmackiej w al. Wilanowską będzie można skręcić w każdej relacji – zostaną wyznaczone dodatkowe pasy do skrętu. Zachodnią stroną skrzyżowania będzie poprowadzona droga rowerowa od ul. Sarmackiej, która połączy się z trasą po północnej stronie al. Wilanowskiej.
Prace prowadzone przez Planetę oraz te dotyczące przedłużenia ul. Sarmackiej, które nadzoruje deweloper, mają zakończyć się jeszcze wiosną.