Przebudowa skrzyżowania Ostrobramskiej i Poligonowej - otworzyliśmy oferty - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

27-05-2024

Przebudowa skrzyżowania Ostrobramskiej i Poligonowej – otworzyliśmy oferty

Otworzyliśmy oferty w przetargu na przebudowę skrzyżowania Ostrobramskiej i Poligonowej. Powstanie tam wyczekiwane przez mieszkańców przejście naziemne. W sumie zgłosiło się aż 5 firm a ich oferty mieszczą się w przedziale od ok. 2,5 do 3 mln zł. Aby rozstrzygnąć postępowanie wystąpiliśmy do Rady Miasta st. Warszawy o dodatkowe środki.

Projekt przebudowy skrzyżowania Ostrobramskiej i Poligonowej został przygotowany już pod koniec zeszłego roku. Dzięki temu mogliśmy ogłosić przetarg na wykonanie prac w terenie. Do postępowania zgłosiło się 5 firm – Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty (3 009 497,01 zł), ROKOM (2984 287,16 zł), WOD-KAN-BRUK (2 762 345,75 zł), Traffic Polska (2 517 082,65) oraz AN PROJEKT (2 679 248,80 zł).

Teraz oferty firm będą przez nas analizowane. Złożyliśmy też wniosek do Rady m.st. Warszawy o przyznanie dodatkowych środków na tę inwestycję. Jeżeli otrzymamy finansowanie i postępowanie uda się rozstrzygnąć, to wykonawca będzie miał 120 dni na realizację prac od momentu podpisania umowy.

Nowe przejście dla pieszych

Projekt przewiduje wybudowanie nowej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Ostrobramskiej, Poligonowej i Grenadierów. W zachodniej części skrzyżowania, przez ulicę Ostrobramską wytyczone zostanie nowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym. Dziś do dyspozycji pieszych jest tam tylko kładka – rozwiązanie przestarzałe, niewygodne dla wszystkich, którzy mają jakiekolwiek problemy z poruszaniem się, a więc osób starszych, z wózkiem, na wózku, czy z bagażami. Dla komfortu użytkowników wyremontujemy zniszczone chodniki wzdłuż Ostrobramskiej. Wyspy dzielące ul. Ostrobramską i ul. Poligonową zostaną poszerzone do 2,5m.

Nowy przejazd rowerowy powstanie również przy skrzyżowaniu z ulicą Grenadierów. Dodatkowo stworzymy tam drogę rowerową od ulicy Białowieskiej.

Kładki wychodzą z mody

To, że warszawiacy chętniej korzystają z przejść naziemnych niż kładek widać szczególnie tam, gdzie jest możliwość wyboru. W ostatnim czasie przeprowadziliśmy pomiary ruchu na skrzyżowaniu Czerniakowskiej i Chełmskiej. W tym miejscu przejście naziemne przechodzi tuż obok kładki. Wyniki są jednoznaczne – w popołudniowym szczycie (15:45-16:45) naliczyliśmy w sumie 302 pieszych. Az 272 czyli ponad 90% z nich korzystało z przejścia naziemnego. To pokazuje, że trend odchodzenia od kładek na rzecz przejść naziemnych jest słusznym kierunkiem.

Projekt organizacji ruchu

Ostrobramska Poligonowa - plan sytuacyjny ZDM Yunex (aktualizacja)

UWAGA

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany pod koniec maja 2024 r. i następnie zaktualizowany o nowe istotne informacje w połowie czerwca 2024 r. (otwarcie ofert).

Zebry na warszawskich drogach

Od dawna wiadomo, że populacja zebr w Warszawie się zwiększa. Przejście przez Ostrobramską dołączy do ponad 100 nowych wyznaczonych od 2014 roku. Nowe zebry powstały już wokół ronda Dmowskiego czy na Emilii Plater. Teraz czas na kolejne miejsca. Przy okazji prac związanych z budową Tramwaju na Wilanów, zburzone zostały kładki przez ulicę Sobieskiego, a w ich miejsce wyznaczone zostaną przejścia naziemne. Do rodziny zebr dołączy też ta przez Wisłostradę na wysokości ul. Karowej.

Razem z zarządcą CH Promenada rozważamy też zastąpienie kładki dla pieszych przez Ostrobramską przy centrum handlowym, skrzyżowaniem z naziemnymi przejściami dla pieszych.

 

Powered by Projectic.pl