Przebudowa skrzyżowania Ostrobramskiej i Poligonowej - wybraliśmy wykonawcę - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

09-07-2024

Przebudowa skrzyżowania Ostrobramskiej i Poligonowej – wybraliśmy wykonawcę

Rozstrzygnęliśmy przetarg na przebudowę skrzyżowania Ostrobramskiej i Poligonowej. Powstanie tam wyczekiwane przez mieszkańców przejście naziemne. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 120 dni na realizację zadania.

Projekt przebudowy skrzyżowania Ostrobramskiej i Poligonowej został przygotowany już pod koniec zeszłego roku. Dzięki temu mogliśmy ogłosić przetarg na wykonanie prac w terenie. Złożyliśmy też wniosek do Rady m.st. Warszawy o przyznanie dodatkowych środków na tę inwestycję. Do postępowania zgłosiło się 5 firm. Ostatecznie wybraliśmy ofertę firmy Traffic Polska opiewającą na nieco ponad 2,5 mln zł. Teraz pozostało podpisanie umowy – od tego momentu wykonawca będzie miał 120 dni na realizację prac.

Nowe przejście dla pieszych

Projekt przewiduje wybudowanie nowej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Ostrobramskiej, Poligonowej i Grenadierów. W zachodniej części skrzyżowania, przez ulicę Ostrobramską wytyczone zostanie nowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem rowerowym. Dziś do dyspozycji pieszych jest tam tylko kładka – rozwiązanie przestarzałe, niewygodne dla wszystkich, którzy mają jakiekolwiek problemy z poruszaniem się, a więc osób starszych, z wózkiem, na wózku, czy z bagażami. Dla komfortu użytkowników wyremontujemy zniszczone chodniki wzdłuż Ostrobramskiej. Wyspy dzielące ul. Ostrobramską i ul. Poligonową zostaną poszerzone do 2,5m.

Nowy przejazd rowerowy powstanie również przy skrzyżowaniu z ulicą Grenadierów. Dodatkowo stworzymy tam drogę rowerową od ulicy Białowieskiej.

Kładki wychodzą z mody

To, że warszawiacy chętniej korzystają z przejść naziemnych niż kładek widać szczególnie tam, gdzie jest możliwość wyboru. W ostatnim czasie przeprowadziliśmy pomiary ruchu na skrzyżowaniu Czerniakowskiej i Chełmskiej. W tym miejscu przejście naziemne przechodzi tuż obok kładki. Wyniki są jednoznaczne – w popołudniowym szczycie (15:45-16:45) naliczyliśmy w sumie 302 pieszych. Az 272 czyli ponad 90% z nich korzystało z przejścia naziemnego. To pokazuje, że trend odchodzenia od kładek na rzecz przejść naziemnych jest słusznym kierunkiem.

Projekt organizacji ruchu

Ostrobramska Poligonowa - plan sytuacyjny ZDM Yunex (aktualizacja)

UWAGA

Ten artykuł został pierwotnie opublikowany pod koniec maja 2024 r. i następnie zaktualizowany o nowe istotne informacje w połowie czerwca (otwarcie ofert) i na początku lipca 2024 r. (wybór wykonawcy).

Zebry na warszawskich drogach

Od dawna wiadomo, że populacja zebr w Warszawie się zwiększa. Przejście przez Ostrobramską dołączy do ponad 100 nowych wyznaczonych od 2014 roku. Nowe zebry powstały już wokół ronda Dmowskiego czy na Emilii Plater. Teraz czas na kolejne miejsca. Przy okazji prac związanych z budową Tramwaju na Wilanów, zburzone zostały kładki przez ulicę Sobieskiego, a w ich miejsce wyznaczone zostaną przejścia naziemne. Do rodziny zebr dołączy też ta przez Wisłostradę na wysokości ul. Karowej.

Razem z zarządcą CH Promenada rozważamy też zastąpienie kładki dla pieszych przez Ostrobramską przy centrum handlowym, skrzyżowaniem z naziemnymi przejściami dla pieszych.

 

Powered by Projectic.pl