W spotkaniu oprócz radnych i przedstawicieli zarządu dzielnicy uczestniczyli urzędnicy Zarządu Dróg Miejskich oraz Biura Polityki Mobilności. Prezentacja była otwarta dla mieszkańców oraz transmitowana na żywo w internecie. W dyskusji udział brali również przedstawiciele okolicznych wspólnot mieszkaniowych. Zapis przeszło dwugodzinnych rozmów jest dostępny na oficjalnym profilu Urzędu Dzielnicy na portalu społecznościowym Facebook.
Aktualne założenia projektu
Planowana jest zmiana przekroju ulicy Sokratesa na jednopasmowy. Zwiększy się bezpieczeństwo, ponieważ nie będzie już fizycznej możliwości wyprzedzania przed przejściami dla pieszych. Wszystkie przejścia dla pieszych będą poprowadzone przez ulicę jednopasmową i wyposażone dodatkowo w azyle. Odzyskana przestrzeń jezdni wciąż będzie służyć kierowcom. Zostanie bowiem wykorzystana do stworzenia dodatkowych miejsc parkingowych.
Dodatkowo po północnej stronie zostanie wyznaczony zupełnie nowy przebieg drogi dla rowerów. Chcemy, żeby została odsunięta od chodnika i poprowadzona wzdłuż miejsc postojowych w sposób analogiczny jak na ul. Krasińskiego na Żoliborzu. Przestrzeń odzyskana po likwidacji starego przebiegu drogi dla rowerów zostanie przeznaczona na poszerzenie chodnika. Będzie mniej sytuacji konfliktowych, zwiększy się komfort i bezpieczeństwo pieszych. Pozostawienie drogi dla rowerów na północy jest potrzebne ze względu na znajdujące się tam liczne osiedla mieszkaniowe i punkty usługowe. Stanowią ważne cele podróży dla osób używających roweru w celu transportowym. Dlatego ewentualne przeniesienie trasy rowerowej na drugą stronę ulicy nie sprawiłoby wcale, że przeniosą się tam również wszyscy rowerzyści.
Już pracujemy
W tle projektowanych zmian toczą się już prace związane z kompleksową modernizacją oświetlenia ulicznego. W ramach programu “SOWA” wymieniamy całe okablowanie oraz wszystkie słupy latarni i oprawy oświetleniowe. Stare betonowe słupy zostaną zastąpione lekkimi i estetycznym metalowymi konstrukcjami o wzorze uzgodnionym z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego. Z kolei sodowe oprawy oświetleniowe ustąpią miejsca nowoczesnym i energooszczędnym diodom LED. Doświetlone zostaną też wszystkie przejścia dla pieszych.
Artykuł jest aktualny na moment publikacji tj. 9 września 2020 r.