Konsultacje w sprawie projektów odbyły się w kwietniu. Na spotkaniach konsultacyjnych, mailowo i pisemnie otrzymaliśmy kilkaset uwag dotyczących zaprojektowanych tras. Te, które były możliwe do wprowadzenia, zostały uwzględnione i wprowadzone do projektu. Na pozostałe odpowiedzieliśmy w raporcie, uzasadniając dlaczego nie było można ich uwzględnić.
Co dokładnie planujemy?
Projektowane odcinki połączą istniejące odcinki dróg rowerowych i pomogą stworzyć spójny system dróg rowerowych.
Al. Jerozolimskie: planujemy utworzenie trasy rowerowej od ul. Grzymały-Sokołowskiego do pl. Zawiszy, po obu stronach ulicy. Częściowo będzie ona prowadzić po jezdniach serwisowych. W ten sposób powstanie spójna trasa łącząca Ursus i Włochy z Ochotą i centrum. Projekt został przygotowany w 3 wariantach. Do realizacji wybrano wariant 2.
Kasprzaka-Wolska-Połczyńska: planujemy budowę drogi dla rowerów po południowej stronie jezdni na odcinku od granicy Warszawy do ul. Ordona. To łącznie ponad 5 km infrastruktury dla rowerów, łączącej Bemowo, Ursus i Włochy z Wolą i Śródmieściem. Dalszy odcinek do al. Prymasa Tysiąclecia powstaje w ramach inwestycji prywatnej.
Powsińska-Wiertnicza: droga dla rowerów połączy istniejące i bardzo uczęszczane przez rowerzystów drogi dla rowerów wzdłuż Trasy Siekierkowskiej i al. Wilanowskiej. Będzie prowadzić po zachodniej stronie jezdni na odcinku ponad 4 km.
Jagiellońska: droga dla rowerów powstanie na odcinku od Trasy Toruńskiej do ronda Starzyńskiego, częściowo z wykorzystaniem jezdni serwisowych.
Realizacja wszystkich inwestycji jest planowana w latach 2016-2018.
Informacje o konsultacjach wraz z projektami poddanymi dyskusji znajdziecie tutaj. Poniżej raport z uzasadnieniem rozpatrzenia uwag.