Realizujemy budżet obywatelski – czas na “Ochotę na rower” - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

12-09-2019

Realizujemy budżet obywatelski – czas na “Ochotę na rower”

Rozpoczynamy prace związane z wprowadzeniem dwukierunkowego ruchu rowerowego na kilkunastu lokalnych ochockich ulicach.

Od wprowadzenia czasowej organizacji ruchu na ul. Radomskiej rozpoczął się kolejny etap realizacji projektu z budżetu obywatelskiego pn. „Ochota na rower”. Zmiany na Ochocie dotyczą dopuszczenia dwukierunkowego ruchu rowerów na lokalnych uliczkach jednokierunkowych Filtrów i Starej Ochoty. Będzie to możliwe dzięki  niewielkim zmianom w organizacji ruchu takim jak dodanie tabliczek „nie dotyczy rowerów” do znaków zakazu wjazdu oraz wyznaczenie krótkich odcinków kontrapasów rowerowych w rejonie skrzyżowań.

Duże zmiany tylko na czas robót

Wprowadzanie zmian na wszystkich ulicach powinno zająć ok. miesiąc. Przy czym przewidujemy, że prace na każdej z nich nie będą trwać dłużej niż 2 tygodnie. W tym czasie przejściowo na wybranych odcinkach wprowadzimy zmiany w organizacji ruchu takie jak zakaz parkowania czy też ustanowienie dwukierunkowego ruchu aut na odcinkach, które normalnie są jednokierunkowe. Za przejściowe utrudnienia w ruchu przepraszamy.

Po zakończeniu robót parkowanie oraz ruch jednokierunkowy dla samochodów zostaną przywrócone. Realizacja projektu nie wiąże się ze zmniejszeniem liczby legalnych miejsc parkingowych na ulicach.

Bierzemy pod uwagę głos mieszkańców

Przyjęte rozwiązania projektowe są dostosowane do kameralnego charakteru Starej Ochoty. W trosce o estetykę progi zwalniające zostaną wykonane w tym samym kolorze co nawierzchnia jezdni. Nie ma też planów montażu słupków blokujących. Ponadto, w stosunku do swojej pierwotnej wersji prezentowanej w 2017 roku, projekt został poddany zmianom zgodnym z oczekiwaniami mieszkańców. Oznacza to m.in. rezygnację z zabudowy części zatok postojowych.  W efekcie projekt nie wpływa na sytuację parkingową.

Rozwiązanie znane i bezpieczne

Dwukierunkowy ruch rowerów na ulicach jednokierunkowych dla aut to rozwiązanie stosowane powszechnie w Warszawie oraz w innych miastach w Polsce i za granicą. Nie stwarza to żadnego zagrożenia w ruchu – rower jadący z przeciwka jest doskonale widoczny, a ruch na tych ulicach jest bardzo niewielki. Tzw. kontraruch rowerowy znany jest już dobrze również na ulicach Ochoty. Łącznie w stolicy taka organizacja ruchu obowiązuje na kilkudziesięciu ulicach i ich liczba stale rośnie.

Ruch zostanie uspokojony, a tam, gdzie dotychczas to nie nastąpiło, wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę. Utworzenie strefy “Tempo 30” jest spójne z założeniami innego projektu z budżetu obywatelskiego – “Uspokojenie ruchu na Starej Ochocie”. Uspokojenie ruchu pozwala na bezpieczne dopuszczenie ruchu rowerem “pod prąd” bez konieczności wyznaczania kontrapasa na całej długości ulicy. W jedną stronę rowerzyści poruszać się będą tak jak dotychczas, czyli na zasadach ogólnych razem z samochodami. Specjalnie oznakowanie na wlotach i wylotach ulic jednokierunkowych będzie informować wszystkich uczestników ruchu, że rowerem można się tam poruszać również w przeciwnym kierunku.

Lista ulic

  • Aplikancka
  • Barska
  • bł. Ładysława z Gielniowa
  • Częstochowska
  • Dantyszka
  • Filtrowa
  • Górnickiego
  • Jesionowa
  • Joteyki
  • Kaliska
  • Kromera
  • Langiewicza
  • Lelechowska
  • Łęczycka
  • Nowogrodzka
  • Orzechowska
  • Radomska
  • Rapackiego
  • Reja
  • Rokosowska
  • Rudawska
  • Sędziowska
  • Sękocińska
  • Siewierska
  • Słupecka
  • Solariego
  • Trybunalska
  • Warszewickiego
  • Węgierska
  • Zimorowicza

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl