Remont wiaduktu nad Globusową - przetarg rozstrzygnięty - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

11-10-2022

Remont wiaduktu nad Globusową – przetarg rozstrzygnięty

Rozstrzygnęliśmy przetarg na remont wiaduktu nad ul. Globusową. Naprawa obiektu znajdującego się w ciągu ulic Świerszcza i Potrzebnej będzie kosztować 11,2 mln zł, a przeprowadzi ją firma Primost Południe. Prace będą polegać na wymianie płyty pomostu wiaduktu drogowego i kładki dla pieszych.

Obecny stan wiaduktu.

W przetargu na remont wiaduktu otrzymaliśmy aż pięć ofert. Najkorzystniejszą przedstawiła firma Primost Południe z Będzina i to właśnie ją wskazaliśmy do realizacji zadania. Wykona je za 11 mln 246 tys. zł brutto. To o ponad 4 mln zł mniej niż zabezpieczona przez nas kwota. Dzięki temu zaoszczędzone środki będziemy mogli przesunąć na inne inwestycje.

Zadaniem wybranej firmy będzie wymiana płyty pomostu wiaduktu drogowego i kładki dla pieszych. Dzięki przeprowadzonym w zeszłym roku badaniom stanu technicznego obiektu, zostaną zachowane jego podpory. Zostaną one skute tylko częściowo, w celu dostosowania do położenia nowej konstrukcji płyty. Stara betonowa konstrukcja nośna zostanie zastąpiona nową, zespoloną (belki stalowe ze współpracującą żelbetową płytą pomostu).

Obiekt zostanie wyposażony w płyty przejściowe, których dotychczas nie było – są one ważnym elementem konstrukcji zmniejszającym obciążenia i wydłużającym żywotność. Istniejący pas zieleni (który był jednym z głównych czynników degradacji obiektu), zastąpią donice z zielenią.

Obecnie w ciągu ulic Świerszcza i Potrzebnej mamy tylko chodnik dla pieszych. Projekt i budowa zakładają wykonanie rezerwy umożliwiającej w przyszłości budowę niezależnej od pieszych ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Świerszcza i Potrzebnej, która zostanie połączona z drogą dla rowerów na obiekcie. Układ ul. Globusowej pozostanie bez zmian.

Koniec z tymczasowymi rozwiązaniami

Wiadukt nad ul. Globusową ma już niemal 60 lat i jego stan techniczny z każdym rokiem się pogarsza. Przyczyniły się do tego nie tylko upływający czas i intensywna eksploatacja. Na duży stopień degradacji obiektu wpłynęły też uszkodzenia mechaniczne spowodowane przez pojazdy przekraczające dopuszczalną wysokość pod wiaduktem. Również uszczelnienia nie wytrzymały próby czasu – przeciekająca woda powoli, lecz konsekwentnie naruszała betonowo-stalową konstrukcję.

W latach 1979, 1995 i 2001 wykonywane były wzmocnienia podłoża gruntowego, a w ostatnich latach ustawione zostały dodatkowe podpory. Tymczasowe rozwiązania już nie wystarczą, dlatego zdecydowaliśmy o kapitalnym remoncie.

Umowę z firmą Primost Południe powinniśmy podpisać w ciągu najbliższych tygodni. Od tego momentu wykonawca będzie miał 60 tygodni na przeprowadzenie prac.

Powered by Projectic.pl