Ulice Krasińskiego i Broniewskiego to jedne z najważniejszych ulic Żoliborza. Pierwsza prowadzi przez całą dzielnicę w osi wschód-zachód. Druga łączy trasę S8 z al. Jana Pawła II i ul. Popiełuszki. Właśnie przygotowujemy się do wprowadzenia dużych zmian na ich skrzyżowaniu. Wiązać będzie się z nimi przebudowa sygnalizacji.
Trwa przetarg na przygotowanie projektu przebudowy. Jego ogłoszenie było możliwe dzięki stołecznym radnym, którzy przekazali dodatkowe środki na tę inwestycję. Niedawno otworzyliśmy oferty – są trzy. Najniższa wynosi nieco ponad 392 tys. zł, a najwyższa ponad 540 tys. zł. Wybrany wykonawca po podpisaniu umowy będzie miał 240 dni na dostarczenie gotowej dokumentacji.
Nowy lewoskręt i przejazdy
Projekt przebudowy zostanie oparty na koncepcji przygotowanej przez Tramwaje Warszawskie. Spośród szykowanych zmian dla kierowców i pasażerów autobusów największą będzie wydzielenie osobnego lewoskrętu z ul. Krasińskiego w stronę trasy S8. Pozwoli to na upłynnienie ruchu na korkującym się dziś skrzyżowaniu. Dla rowerzystów wyznaczone zostaną trzy nowe przejazdy rowerowe. Dzięki temu na skrzyżowaniu będzie już komplet.
Wykonawca będzie miał także za zadanie zaprojektować nową trasę rowerową wzdłuż ul. Krasińskiego między ulicami Przasnyską a Broniewskiego. Już wcześniej została zachowana na nią rezerwa. Sama droga jednak nie powstała, ponieważ brakowało wspomnianych przejazdów rowerowych. Bez nich trasa kończyłaby się ślepym „teleportem”. Gdy powstanie przejazdów jest już pewne, możemy rozpocząć przygotowania do budowy.
Projekt przebudowy ma także zachować rezerwę pod przyszłą drogę dla rowerów po południowej stronie ul. Broniewskiego. Koncepcja tramwajarzy przewiduje też dalsze zmiany na skrzyżowaniu, m.in. poprawę lokalizacji przystanków autobusowych i tramwajowego. Powstać mają również miejsca postojowe wzdłuż ul. Krasińskiego.
Budujemy nowe, poprawiamy stare
Poza budową sygnalizacji świetlnych poprawiamy też organizację ruchu na już osygnalizowanych skrzyżowaniach. To ulic Krasińskiego i Broniewskiego jest tego kolejnym przykładem. W tym roku rozpoczęliśmy pracę na dwóch takich skrzyżowaniach – al. Krakowskiej z ulicami Bakalarską i Lechicką oraz ul. Powstańców Śląskich z ul. Wrocławską (płn.). Te inwestycje mają na celu dostosowanie skrzyżowań do nowych potrzeb. Tak też było na rondzie Kercelak, gdzie w ramach modernizacji sygnalizacji wdrożyliśmy w tym roku szereg zmian. Także tych pozytywnie wpływających na bezpieczeństwo.
W przygotowaniu są już kolejne przebudowy. Niedawno opisywaliśmy planowane zmiany na skrzyżowaniu Doliny Służewieckiej z al. Rodowicza „Anody”. Zmiany zajdą także na skrzyżowaniu ulic Marywilskiej i Odlewniczej. To również duże i kluczowe skrzyżowania, na których mamy sygnalizację. Z czasem jednak każde skrzyżowanie może potrzebować zmian, które zapewnią płynny i bezpieczny ruch.




