Chcemy, aby wdrożenie systemu zdalnej kontroli oświetlenia przede wszystkim usprawniło zarządzanie infrastrukturą. Dziś w przypadku awarii, w głównej mierze, musimy opierać się na raportach z patroli wykonywanych przez pogotowie drogowe czy zgłoszeniach mieszkańców.
Po wdrożeniu systemu każda oprawa czy szafa oświetleniowa wyposażone byłby w specjalny nadajnik informujący o ich pracy. Dzięki temu moglibyśmy szybko wykrywać, ale również przewidywać awarie. System mógłby pozwolić również na utrzymywanie właściwych parametrów oświetlenia na ulicach, ciągach pieszych i drogach dla rowerów. Stałe monitorowanie zużycia energii czynnej i biernej pozwoliłoby natomiast na ustalenie potrzeb związanych z kompensacją, a co za tym idzie, zmniejszeniem kosztów zużycia energii elektrycznej i obsługi związanej z konserwacją.
Naszym wymaganiem jest również to, aby system umożliwiał wykorzystanie infrastruktury oświetleniowej, ale również gromadzonych danych, dla potrzeb innych jednostek miejskich. W przyszłości latarnie mogłyby pomagać w przekazywaniu informacji o awariach innej infrastruktury.
Zapraszamy do konsultacji
Wniosek o dopuszczenie do udziału we wstępnych konsultacjach rynkowych, należy przesłać do 28.04.2023 r. do godziny 16:00.
Szczegółowe informacje o warunkach udziału w konsultacjach dostępne są w wykazie zamówień.