Trzy oferty na dwie sygnalizacje - na Górczewskiej i Płaskowickiej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

07-11-2022

Trzy oferty na dwie sygnalizacje – na Górczewskiej i Płaskowickiej

Firmy AWE, Podkowa i Traffic Polska chcą wybudować sygnalizacje świetlne na dwóch przejściach dla pieszych. Chodzi o zebry przez ulice Górczewską i F. Płaskowickiej, które w trakcie audytu bezpieczeństwa uzyskały bardzo niską ocenę. Złożone oferty zawierają się w przedziale od 214 do 450 tys. zł.

Budowę sygnalizacji na przejściu przez ul. Górczewską w rejonie ul. Budy firma AWE wyceniła na 214 tys. zł brutto, Podkowa – na 338 tys. zł brutto, a Traffic Polska – na 278 tys. zł brutto. Natomiast za osygnalizowanie zebry przez ul. F. Płaskowickiej przy ul. L. Hirszfelda AWE zaproponowała 384 tys. zł brutto, Podkowa – 393 tys. zł brutto, a Traffic Polska – 450 tys. zł brutto. Już przystąpiliśmy do analizy ofert i będziemy prosić oferentów o skompletowanie wszystkich potrzebnych dokumentów. Liczymy, że w ciągu najbliższych tygodni uda nam się wybrać wykonawcę lub wykonawców. Na realizację inwestycji przewidzianych jest 30 dni od dnia podpisania umowy.

Budowa sygnalizacji świetlnych w obu miejscach jest wynikiem przeprowadzonego w latach 2016-2020 audytu 4093 przejść dla pieszych bez świateł w Warszawie. Audytorzy wskazali, że na ulicach Górczewskiej i F. Płaskowickiej takie rozwiązanie jest w stanie skutecznie poprawić bezpieczeństwo. Chodzi o uniemożliwienie kierowcom nadmiernego rozpędzania się i wyprzedzania przed pasami.

Górczewska

Przejście przez ul. Górczewską w okolicy ul. Budy pozwala przedostać się np. na przystanki komunikacji miejskiej. Aby do nich dotrzeć, piesi muszą pokonać aż 6 pasów ruchu. Nie jest to jednak szczególnie bezpieczne, bo wciąż zdarzają się sytuacje, kiedy kierowcy wyprzedzają się wzajemnie tuż przed zebrą lub bezpośrednio na nim.

Audytorzy, którzy ocenili przejście na 1 w skali od 0 do 5, zwrócili również uwagę na rozwijaną przez kierowców nadmierną prędkość. „Przy wysokiej prędkości pojazdów pieszy może niewłaściwie ocenić odległość i wkroczyć na przejście, a kierowca może nie zdążyć przed nim wyhamować” – podkreślili. Sytuacji nie poprawia ustawiony niedaleko fotoradar. Jak wynika z prowadzonych przez nas pomiarów ruchu, ponad 70 proc. kierowców i tak przekracza w tym miejscu dozwoloną prędkość. Rekordzista rozpędził się do prawie ponad 130 km/h! Budowa sygnalizacji świetlnej uspokoi więc ruch na długiej, prostej drodze i pozwoli pieszym na bezpieczne przedostanie się na drugą stronę drogi.

Ulica Górczewska.

 

Płaskowickiej

Na ul. F. Płaskowickiej przy ul. L. Hirszfelda sytuacja pieszych również wymaga pilnej poprawy. Zebra otrzymała notę 0. Audytorzy zwrócili uwagę, że przejście przecina po dwa pasy w obu kierunkach. „Istnieje ryzyko, że kierowca poruszający się jednym pasem zatrzyma pojazd, żeby przepuścić pieszego, a nie zrobi tego jadący drugim pasem” – zaznaczyli. W trakcie audytu zaobserwowali, że spora część aut przekraczała prędkość. Dlatego uznali, że najlepszym rozwiązaniem wzmacniającym bezpieczeństwo będzie właśnie budowa sygnalizacji świetlnej.

Ulica Płaskowickiej.

 

Więcej sygnalizacji

W tym roku realizujemy wiele „sygnalizacyjnych” inwestycji. Światła powstały na przejściach dla pieszych przez ul. Człuchowską (na wysokości ul. Okolicznej), przez ul. B. Czecha (przy ulicach Wawerskiej i H. Wierzchowskiego), przez ul. Żegańską (w rejonie posesji 22c), na skrzyżowaniu ulic L. Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku, a także na zebrach przez ul. I. Gandhi – przy ul. L. Hirszfelda i przy ul. L. Teligi. Zmodernizowane zostały światła m.in. na skrzyżowaniu al. W. Sikorskiego z ul. Czarnomorską i na wlocie ul. Pory oraz na skrzyżowaniu ulic Trakt Brzeski i 1 Praskiego Pułku. Natomiast budowa sygnalizacji na przejściu dla pieszych przez ul. Z. Krasińskiego w rejonie ul. Wybrzeże Gdyńskie jest już na ukończeniu. W tej ostatniej lokalizacji pieszym poprawimy nie tylko bezpieczeństwo, ale i komfort, bo po jednej stronie obok schodków powstanie rampa.

Jeszcze w tym roku planujemy wybudować sygnalizacje w dwóch lokalizacjach. Chodzi o przejścia dla pieszych przez ul. Komitetu Obrony Robotników przy ul. Radarowej i przez al. W. Reymonta przy ul. Żbikowianka. Światła wybuduje na nich firma Traffic Polska, która ma na to czas do 24 grudnia.

Powered by Projectic.pl