Więcej świateł. Korzystne oferty na sygnalizacje na Połczyńskiej i w al. Krakowskiej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

13-10-2021

Więcej świateł. Korzystne oferty na sygnalizacje na Połczyńskiej i w al. Krakowskiej

Otworzyliśmy dziś oferty na osygnalizowanie przejść dla pieszych w trzech lokalizacjach. Poza zebrami przy pl. Bankowym, światła zyskają też przejścia na ul. Połczyńskiej przy wlocie Lustrzanej i w al. Krakowskiej przy skrzyżowaniu z Tapicerską. Wszystkie oferty są korzystne, czyli albo poniżej kosztorysu, albo minimalnie wyższe.

Przejście dla pieszych przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej

O bardzo ruchliwym i ważnym przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Senatorskiej, tuż przy pl. Bankowym, można przeczytać w jednym z naszych ostatnich komunikatów. Zmiany na tych zebrach, znacznie szersze niż tylko postawienie sygnalizacji, to element Nowego Centrum Warszawy. Ale stołeczne drogi wzbogacą się o światła w dwóch innych lokalizacjach.

Na budowę sygnalizacji na przejściu dla pieszych przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej zgłosiły się dwie firmy. Oferty złożyły warszawskie Yunex i Podkowa – zaproponowały odpowiednio 517 tys. zł i 471 tys. zł. Zakładaliśmy, że na to zamówienie przeznaczymy nieco ponad 500 tys. zł.

Ci sami oferenci wyrazili też chęć osygnalizowania zebry przez ul. Połczyńską przy wlocie ul. Lustrzanej – Yunex za 396 tys. zł, a Podkowa za 414 tys. zł. Obie propozycje przekraczają zaplanowany w tym przypadku budżet (ok. 380 tys. zł), ale nieznacznie.

Oba przejścia w trakcie audytu otrzymały noty 0 (w skali 0-5). Oceniający je zwrócili uwagę na znaczne prędkości rozwijane przez samochody na długim, prostym odcinku drogi i brak elementów infrastruktury, które uniemożliwiałyby poruszanie się kierowcom zbyt szybko. Przejścia przez Połczyńską prowadzą przez dwie dwupasmowe jezdnie. Te przez al. Krakowską to do pokonania dwukrotnie trzy pasy ruchu oraz torowisko.

                               Przejście dla pieszych przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej.

 

W obu lokalizacjach sygnalizacje zostaną wybudowane przez obie jezdnie, a w przypadku al. Krakowskiej – również przez torowisko tramwajowe. Będą w pełni nowoczesne, co oznacza, że zostaną wyposażone w automatyczną detekcję pieszych i pojazdów.

Jezdnia i chodnik w rejonie przejść pozostaną w obecnym kształcie. Nie oznacza to jednak, że żadne dodatkowe prace nie zostaną tam przeprowadzone – wymienimy płyty chodnikowe i położymy brakujące płyty z wypustkami dla osób niewidomych i niedowidzących. Ponadto wytyczymy przejazdy rowerowe – na Bemowie przy zebrze przez ul. Połczyńską, a we Włochach wzdłuż przejścia przez ul. Tapicerską.

Oferty sprawdzimy pod kątem formalnym i zdecydujemy się na wybór tych zwycięskich. W obu przypadkach wykonawcy będą mieli 45 dni na wykonanie prac, więc jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, zmiany powinny zostać wprowadzone jeszcze w tym roku.

                               Zebra przez ul. Połczyńską na wysokości ul. Lustrzanej.

 

Projekt stałej organizacji ruchu – przejście przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej:

Krakowska al. Tapicerska - sygnalizacja i przejazd rowerowy - SOR 2021

 

Projekt stałej organizacji ruchu – przejście przez ul. Połczyńską na wysokości ul. Lustrzanej:

Połczyńska Lustrzana - sygnalizacja i przejazd rowerowy - SOR 2021

Pliki do pobrania

Powered by Projectic.pl