Wylewanie betonu na wiadukcie na Ostrobramskiej. To kluczowy etap remontu - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

17-08-2020

Wylewanie betonu na wiadukcie na Ostrobramskiej. To kluczowy etap remontu

Rozpoczęło się betonowanie wiaduktu wzdłuż ul. Ostrobramskiej nad al. Stanów Zjednoczonych. To najważniejszy moment remontu obiektu. Zostanie wylanych 1400 metrów sześciennych betonu, a zakończenie całej operacji planowane jest na wtorkowe południe.

Betonowanie wiaduktu na Ostrobramskiej.

Węzeł na Przyczółku Grochowskim to jeden z obiektów Trasy Łazienkowskiej, które wybudowane zostały jeszcze w latach 70. ubiegłego wieku. Wiadukt był już jednak na tyle wyeksploatowany, że ze względu na zły stan techniczny konieczne stało się jego odnowienie. Tym bardziej, że nośność konstrukcji przed rozpoczęciem prac utrzymywana była dzięki zastosowaniu tymczasowych podpór.

24 godziny lania betonu

Remont oznaczał całkowite rozebranie obiektu. Jego najważniejsze elementy są zastępowane nowymi. Kluczowym etapem modernizacji jest wymiana płyty pomostu wiaduktu. W poniedziałek ruszyły kolejne związane z tym prace. Rozpoczęło się wylewanie betonu, które ze względu na parametry płyty – 81 metrów długości, 19 metrów szerokości i 1 metr grubości koryta – potrwa ok. 24 godzin. Zakończenie przewidziane jest na wtorek w godzinach południowych.

Po wylaniu 1400 metrów sześciennych betonu możliwe stanie się przeprowadzenie kolejnych prac. Obiekt zyska odpowiednie wyposażenie w postaci krawężników, balustrad i barier ochronnych. Będzie miał także nowe urządzenia dylatacyjne oraz system odprowadzania wód opadowych.

Projekt modernizacji obiektu nie zakłada zmiany jego geometrii. Głównym celem jest przywrócenie odpowiednich właściwości eksploatacyjnych, co wpłynie na poprawę trwałości i bezpieczeństwa na kolejne lata. Zakończenie prac związanych z remontem wiaduktu planowane jest na grudzień.

Poprawimy dostępność

Przyczółek Grochowski to ważny węzeł przesiadkowy. Są tu cztery przystanki autobusowe obsługujące 11 linii autobusowych. Są one dość oddalone od siebie, a dostęp do nich z wielu stron jest utrudniony przez schody. Kilka lat temu część węzła została dostosowana do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością – wprowadzono pochylnie na przystanki, powstała też rampa na kładkę nad łącznicą prowadzącą w stronę ul. Ostrobramskiej. Po północnej stronie węzła pozostały jednak nadal schody niedostępne dla osób z niepełnosprawnościami.

W ramach prac rozbierzemy istniejące schody po północno-wschodniej stronie wiaduktu. Nowe zostaną wyposażone w stalowe balustrady, zaś parametry stopni i spoczników będą zgodne z obowiązującymi obecnie normami. W kolejnym etapie możliwa będzie budowa pochylni prowadzącej na wiadukt, na którą została zachowana rezerwa.

Przebudowa węzła ułatwi też przesiadki. Przystanek w kierunku ronda Wiatraczna zostanie przesunięty pod wiadukt. Wszystkie perony przystankowe zostaną wyremontowane i podniesione do poziomu 16 cm ponad jezdnię, co ułatwi wsiadanie do autobusów. Pojawią się też dodatkowe miejsca siedzące i system informacji pasażerskiej.

Projektowane zmiany będą dostosowane do osób z niepełnosprawnościami: wszystkie przeszkody na przystankach zostaną odsunięte trzy metry od krawędzi, pojawią się pasy prowadzące, kontrastowe elementy dotykowe w obrębie schodów i pochylni na obszarze całego węzła, oraz plany tyflograficzne na wszystkich przystankach. Przy okazji przeprowadzimy też nowe nasadzenia zieleni.

Powered by Projectic.pl