W grudniu odbyły się konsultacje społeczne, dotyczące planowanej przez nas inwestycji na Bielanach. Podczas spotkania konsultacyjnego, wcześniejszego wyłożenia projektu a także mailowo otrzymaliśmy kilkadziesiąt uwag dotyczących zaprojektowanej trasy. Te, które były możliwe do wprowadzenia, zostały uwzględnione i wprowadzone do projektu. Na pozostałe odpowiedzieliśmy w raporcie, uzasadniając dlaczego nie było można ich uwzględnić. Z raportem można się zapoznać poniżej.
Co planujemy zmienić?
Największa zmiana czeka skrzyżowanie ul. Rudnickiego i Kochanowskiego. Starą i wyeksploatowaną sygnalizację świetlną w tym miejscu zastąpi rondo turbinowe. To rozwiązanie o koszcie porównywalnym z przebudową sygnalizacji, ale w przeciwieństwie do niej pozwoli usprawnić przejazd przez to skrzyżowanie. Dziś najbardziej newralgiczna jest tu relacja skrętu w lewo z ul. Rudnickiego w ul. Kochanowskiego (na zachód). Wydzielenie lewoskrętu w sygnalizacji doprowadziłoby do paraliżu skrzyżowania. Odpowiednio zaprojektowane rondo turbinowe pozwoli na płynny przejazd skręcających pojazdów.
Rowerzyści zyskają wygodną, asfaltową drogę dla rowerów, przebiegającą na całym ciągu ulic po wschodniej stronie jezdni. W tym celu powstanie m. in. nowy odcinek wzdłuż ul. Rudnickiego i komplet przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego. Przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych przez mniejsze uliczki będą wyniesione do poziomu chodnika. Ciągi piesze zostaną wyremontowane, podobnie jak przystanki autobusowe. Wybudujemy również parkingi wzdłuż ul. Rudnickiego i Perzyńskiego, które zastąpią obecne półlegalne place do parkowania.
Zmiany obejmą też wschodni fragment ul. Kochanowskiego. Na odcinku od ul. Rudnickiego do ul. Literackiej zlikwidujemy niefunkcjonalny ciąg rowerowy poprowadzony po chodniku. Rowerzyści pojadą po jezdni, na której ruch jest niewielki i uspokojony.
Realizacja inwestycji jest planowana na przełomie 2017 i 2018 r. Będzie ona skoordynowana z wymianą nawierzchni jezdni na całej długości ul. Rudnickiego.
Informacje o konsultacjach wraz z projektami poddanymi dyskusji znajdziecie TUTAJ. Poniżej raport z uzasadnieniem sposobu rozpatrzenia uwag.