Zmiany na Powsińskiej - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

02-03-2017

Zmiany na Powsińskiej

Droga dla rowerów, nowy chodnik i zieleń, sygnalizacja świetlna przy ul. Okrężnej – coraz bliżej zmian na Powsińskiej. W trwającym przetargu chęć przeprowadzenia prac zgłosiło czterech wykonawców.

Ulica Powsińska.

Złożone oferty mieszczą się w przedziale 8-11 mln zł. Teraz wszystkie oferty zostaną przez nas dokładnie sprawdzone i przeanalizowane. Po wybraniu najkorzystniejszej i dopełnieniu niezbędnych formalności przystąpimy do prac. Wybrany wykonawca będzie miał za zadanie przeprowadzić roboty budowlane w ciągu 6 miesięcy. Inwestycja powinna zostać zatem ukończona jesienią tego roku.

Co się zmieni?

Zmiany obejmą 2,5-kilometrowy odcinek ul. Czerniakowskiej i ul. Powsińskiej od Trasy Siekierkowskiej do ul. Nałęczowskiej. Na całej długości powstanie tu nowa droga dla rowerów (po zachodniej stronie jezdni, a pomiędzy Trasą Siekierkowską i ul. Gołkowską także po wschodniej stronie). Wzdłuż niej wyremontowane zostaną chodniki – zyskają nową nawierzchnię z płyt betonowych.

Przebudowa czeka 4 skrzyżowania z sygnalizacją świetlną na ul. Powsińskiej. Sygnalizacje przy ul. Idzikowskiego/Gołkowskiej, ul. św. Bonifacego, pętli Sadyba i ul. Nałęczowskiej/Augustówka zostaną zmodernizowane i przystosowanie do „zielonej fali”. Powstanie też zupełnie nowa sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu z ul. Okrężną (przy Skwerze Ormiańskim). Dzięki niej kierowcy będą mogli bezpiecznie skręcić w lewo lub przejechać przez ul. Powsińską, zaś piesi zyskają nowe przejście naziemne przez tę ulicę. Sygnalizacja będzie skoordynowana z sąsiednimi skrzyżowaniami.

Projekt inwestycji był konsultowany z mieszkańcami. Uwagi zgłoszone w konsultacjach pozwoliły dopracować rozwiązania szczegółowe.

Pierwszy etap

Prace zaplanowane na ul. Powsińskiej to pierwszy etap. W przyszłym roku planowana jest jej kontynuacja na ul. Wiertniczej, do al. Wilanowskiej. Inwestycja będzie realizowana przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Jednym z celów tego instrumentu jest dążenie do zrównoważonej mobilności i zapewnienie alternatywnych dla samochodu możliwości poruszania się po aglomeracji. Program jest realizowany we współpracy z 39 gminami Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego.

Powered by Projectic.pl