Na początku czerwca 2022 roku przeprowadziliśmy pomiar ruchu przed wejściem do Szkoły Podstawowej nr 381 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, która mieści się pod adresem ul. Drzymały 1.
Wyniki pomiarów
Wejście do szkoły znajduje się od strony ul. Drzymały, przy drodze gminnej, gdzie samochody parkowane są wzdłuż krawężnika po lewej stronie ulicy na całej jej długości. Zawęża to przekrój jezdni do ok. 4 m.
Pomiary przeprowadziliśmy na wysokości wejścia do szkoły od ul. Drzymały. Oprócz liczby samochodów, mierzyliśmy także ruch pieszy, rowerowy i użytkowników hulajnóg. W najbardziej ruchliwym czasie, tzn. między 07:00 a 08:00 na teren szkoły weszło 187 osób, z czego zdecydowana większość poruszała się chodnikiem przyległym do terenu szkoły lub jezdnią (piesi, rowerzyści i osoby na hulajnogach).
W tym samym czasie zmierzyliśmy ruch samochodowy. Od godz. 07:15 widać wzrost ruchu samochodowego, a od godz. 7:30 ruch samochodowy maleje, aby następnie od godz. 7:45 wyraźnie wzrosnąć. Do godz. 8:15 ruch jest największy. Między 7:15 i 8:15, w szczycie komunikacyjnym, zarejestrowaliśmy 26 samochodów. Po godz. 08:15 liczba poruszających się pojazdów wyraźnie maleje. Wzrasta ponownie od godz. 8:45.
Nagrania z kamer
Poza pomiarami ruchu, wykonaliśmy nagrania z kamer (w jakości nie pozwalającej na rozpoznanie twarzy oraz odczytanie tablic rejestracyjnych) obejmujące drogę przy głównym wejściu do szkoły oraz w rejonie szlabanu.
Na drodze często występują zatory spowodowane zawracającymi przed szlabanem samochodami. Zaparkowanie wzdłuż ulicy samochody nie pozwalają na sprawne mijanie się pojazdów jadących w przeciwnych kierunkach. Kierowcy w tym celu wykorzystują bramę przy wejściu do szkoły lub bramy wjazdowe na posesje. Między manewrującymi samochodami przechodzą dzieci, które zostały podwiezione do szkoły. Taka sytuacja znacząco zagraża bezpieczeństwu, w szczególności najmłodszych. Dzieci i młodzież dojeżdżające do szkoły rowerem lub hulajnogami przemieszczają się jezdnią tylko wtedy, gdy nie na niej ruchu samochodowego. W innym wypadku poruszają się wąskim chodnikiem wraz z innymi dziećmi, co powoduje brak swobodnego poruszania się po chodniku. Piesi wędrujący na lekcje muszą uważać, żeby nie wpaść pod rower lub hulajnogę.
W następstwie wyników z omówionych pomiarów na ul. Drzymały zostaje wprowadzona „Szkolna ulica”. Więcej na ten temat można przeczytać na stronie klikając w link: Szkolna ulica na ul. Drzymały.
Potrzebujesz bardziej szczegółowych danych na temat pomiarów?