Czas na kolejny etap
Wiadukt wzdłuż ul. Ostrobramskiej nad aleją Stanów Zjednoczonych został kompleksowo przebudowany w zeszłym roku. W długi weekend majowy konstrukcja została zburzona i w ciągu następnych paru miesięcy wybudowana praktycznie od nowa. Stan starego obiektu był zły i z pracami nie należało już dłużej czekać. Teraz przystępujemy do kolejnego etapu.
W ramach zeszłorocznych prac zostawiliśmy rezerwę terenu na pochylniępo północno-wschodniej stronie wiaduktu, czyli przy przystanku autobusowym “Przyczółek Grochowski 02”. Znajdujące się w tamtym miejscu schody zostały rozebrane i wybudowane od podstaw w zupełnie nowym przebiegu. Stare stopnie z lat 70. zrobione z płyt chodnikowych z biegiem czasu stały się już na tyle nierówne, że po prostu przestały nadawać się do użytku.
Dostępność, ale też wygoda
Warto pamiętać, że już teraz do każdego miejsca w rejonie Przyczółka jest zapewniony dostęp bez barier. Na przestrzeni lat rozbudowywany i ulepszany był układ chodników i pochylni, a modernizację przeszły windy na kładce przy ul. Motorowej. Część uciążliwości, np. schody w rejonie przystanków autobusowych, udało nam się zniwelować w zeszłym roku przy okazji odbudowy wiaduktu.
Droga dla osób o ograniczonej mobilności nie jest jednak jeszcze wystarczająco komfortowa. Przykładem może być dojście do ul. Kinowej, które w pewnych relacjach wymaga nakładania drogi tak, aby ominąć schody. Aby je ułatwić, wybudujemy pochylnię.
Na budowę pochylni w marcu podczas sesji Rada m.st. Warszawy przyznała nam 1,2 mln zł. Rozstrzygnęliśmy już przetarg na projekt i podpisaliśmy umowę z jego wykonawcami. Za 215 tys. złotych dokumentację wykona firma PONDUS z Wołomina. Na wywiązanie się z powierzonego zadania projektanci mają dokładnie 240 dni, czyli około 8 miesięcy.
Co dokładnie planujemy
Pochylnia powstanie w śladzie dawnych schodów. Zostanie włączona do wiaduktu w miejscu, które w tym celu przygotowaliśmy w trakcie remontu obiektu. Obejdzie się bez ingerencji w przeprawę, czyli bez większych utrudnień w ruchu – zdejmiemy tylko fragment barierek i odpowiednio wyprofilujemy część nasypu pod przyłączenie nowego elementu.
To jednak nie wszystko. Na przeszkodzie stoją bowiem również schody pod łącznicą stanowiącą wjazd na wiadukt z alei Stanów Zjednoczonych. Poszerzymy przejście i wykonamy je od nowa, ale już bez zbędnych schodów. Wyremontujemy też chodniki dochodzące z obu stron do wiaduktu.
Scalamy trasy rowerowe
Zakres projektu obejmuje również wytyczenie trasy rowerowej. Zacznie się przy skrzyżowaniu ulic Kinowej i Rozłuckiej, następnie przebiegnie po północno-wschodniej stronie wiaduktu, potem dołem pod łącznicą i dalej aż do skrzyżowania z ulicą Międzyborską. To kolejny etap rozbudowy infrastruktury rowerowej w tym rejonie. Wcześniej powstały drogi dla rowerów w alei Stanów Zjednoczonych i na ulicy Ostrobramskiej, a obecnie trwa budowa kolejnej — wzdłuż ulicy Grenadierów.