Budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych i ul. Ostrobramskiej

Budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych i ul. Ostrobramskiej

Zadanie nr 4 w ramach projektu Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF etap I.

Inwestycja jest kontynuacją spójnego korytarza rowerowego prowadzącego od ronda Marsa do centrum, poprawiając warunki ruchu rowerowego oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego. Długość wybudowanej drogi rowerowej to 3,7 km, a przebudowanej 1,3 km: a) po północnej stronie jezdni Al. Stanów Zjednoczonych na odcinku od Wału Miedzeszyńskiego do ul. Grenadierów, b) popołudniowej stronie jezdni al. Stanów Zjednoczonych i ul. Ostrobramskiej na odcinku od Wału Miedzeszyńskiego do ul. Poligonowej.Inwestycja jest ważnym połączeniem rowerowym dla mieszkańców Pragi Południe, Rembertowa, Wawra i Wesołej w kierunku centrum.

Dane liczbowe są podane łącznie dla wszystkich etapów budowy korytarza rowerowego.

Inwestycja objęła odcinek od Wału Miedzeszyńskiego do ul. Grenadierów (po stronie północnej) i ul. Poligonowej (po stronie południowej). Na całym odcinku wybudowaliśmy wygodne, asfaltowe drogi dla rowerów. Umożliwiają one sprawny i wygodny dojazd z Grochowa i Gocławia w kierunku centrum, zaś w przyszłym roku – przez projektowaną kładkę pod mostem Łazienkowskim – także z lewobrzeżną Warszawą.


Trasy rowerowe to jednak nie wszystko. Remont przeszły wysłużone chodniki po obu stronach ulicy – łącznie ponad 5 km długości. Stare klawiszujące płyty zastąpiliśmy nowymi. Chodniki są oddzielone od dróg dla rowerów kamienną opaską lub pasem zieleni – dzięki czemu uda się uniknąć konfliktów. Piesi zyskali też nowe przejście dla pieszych przez ul. Paryską (dotąd musieli chodzić dookoła), zaś na skrzyżowaniu z ul. Bajońską i Wąchocką przejścia dla pieszych zostały wyniesione do poziomu chodnika, co poprawi komfort i bezpieczeństwo.

Nową jakość odczują pasażerowie komunikacji miejskiej. Generalny remont przeszło 8 przystanków autobusowych. Wyremontowaliśmy perony i zlikwidowaliśmy bariery architektoniczne – przystanki są szersze, a niewygodne schody na Przyczółku Grochowskim zastąpiły łagodnie nachylone rampy. Równocześnie Zarząd Transportu Miejskiego wymienił wiaty przystankowe.

Zadbaliśmy też to zieleń. W ramach budowy posadziliśmy 254 nowe drzewa, w tym szpaler na długim odcinku wzdłuż ogródków działkowych oraz na Saskiej Kępie wzdłuż ekranów akustycznych Trasy „Ł”. To rekompensata za wycinkę 37 drzew, w większości starych i chorujących topól. Wzdłuż całej trasy pojawiło się także ponad 7 tysięcy krzewów i 340 sadzonek pnączy.

Powered by Projectic.pl