Aplikacja mobilna to wygodna i bezpieczna forma opłacania postoju w SPPN. Dla kierowców taka forma płatności jest bardzo korzystna. Nie muszą obawiać się kolejki do parkomatu (parkowanie można opłacić będąc w samochodzie, bez ryzyka natrafienia na kontrolę podczas dokonywania płatności w parkomacie). Płatność mobilna daje też możliwość opłacenia konkretnego czasu, unikając tym samym nadpłacania – nie trzeba zatem zawczasu wiedzieć, jak długo będziemy parkować.
Od 2 listopada do dotychczasowych operatorów (SkyCash i moBILET) dołącza firma Flowbird. Rozszerzenie oferty płatności mobilnych w warszawskiej strefie ma za zadanie podniesienie jakości usług – im większa konkurencja wśród operatorów, tym lepsze działanie i większe możliwości poszczególnych aplikacji. Opłaty za parkowanie w każdej z nich są takie same, jednak chcemy, aby kierowcy mogli dopasować usługę do osobistych preferencji.
Flowbird, tak jak pozostali operatorzy, zapewnia możliwość opłacenia postoju bez szukania parkomatu, opłacenie konkretnego czasu parkowania czy spersonalizowane powiadomienia o zbliżającym się wygaśnięciu biletu.
Można bez smartfona
Użytkownicy aplikacji mają zapewnioną możliwość płacenia SMS-em. Ta metoda nie wymaga posiadania smartfona (pobrania aplikacji), niemniej należy być zarejestrowanym użytkownikiem usługi i zadeklarować odpowiednie źródło płatności (karta płatnicza/wirtualna portmonetka). Wirtualna portmonetka to rodzaj przedpłaconego rachunku z którego opłacane są transakcje. Jest to system podobny do prepaid w telefonach komórkowych. Wystarczy zasilić konto i z tego konta pobierane są opłaty za postój. Możliwe jest też sprawdzenie historii swoich transakcji.
Szczegółowa instrukcja korzystania z nowej aplikacji pojawi się na naszej stronie tuż po jej oficjalnej inauguracji, czyli 2 listopada.