Ul. Roentgena ma dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Na blisko kilometrowym odcinku, od ronda do skrzyżowania z sygnalizacją, w poprzek wyznaczonych jest sześć przejść dla pieszych. Ułatwiają dojście do rozległego kompleksu medycznego, w skład którego wchodzi m.in. ursynowski szpital onkologiczny.
Decyzję o zmianach poprawiających bezpieczeństwo podjęliśmy na podstawie przeprowadzonego na Ursynowie audytu przejść dla pieszych. Wykazał, że wszystkie nieosygnalizowane zebry w tym rejonie są potencjalnie niebezpieczne.
Po zatwierdzeniu projektu organizacji ruchu i uzgodnieniach z Zarządem Transportu Miejskiego (Roentgena to ważna trasa autobusowa) odnośnie konstrukcji progów, ruszyliśmy z ich montażem. Pierwsze pojawiły się w środę rano od strony ul. rtm. W. Pileckiego. Prace związane z ich instalacją będą posuwały się w kierunku ronda WOŚP – powinny potrwać do końca tygodnia.
Progi zwalniające na wschodniej jezdni ul. Roentgena będą zamontowane w rejonie przejść dla pieszych w pięciu lokalizacjach – między rondem WOŚP a skrzyżowaniem z ul. Pustułeczki, między ulicami Pustułeczki a Makolągwy, między zjazdem na wysokości budynku przy Roentgena 20 a przejściem dla pieszych, między przejściem dla pieszych a zjazdem na wysokości budynku przy Roentgena 5C i przed przejściem dla pieszych na wysokości wejścia do Centrum Profilaktyki Nowotworów Narodowego Instytutu Onkologii.
Na zachodniej jezdni ul. Roentgena spowalniacze pojawią się w czterech lokalizacjach – między skrętem w ul. św. M. Kolbego a przejściem dla pieszych, na wysokości budynku przy Roentgena 16, na wysokości budynku przy roentgena 23 i przed skrzyżowaniem z ul. Pustułeczki.
Planowane uspokojenie ruchu to nie pierwsze działanie na rzecz bezpieczeństwa, jakie podejmujemy w tym rejonie. Wcześniej wszystkie przejścia zostały już wyposażone w doświetlenie. Wyremontowaliśmy też istniejącą drogę dla rowerów oraz wybudowaliśmy jej brakujący fragment. Dzięki temu ruch rowerowy jest w całości odseparowany od samochodowego. W ramach tej samej inwestycji wyremontowane zostały chodniki, na których pojawiły się udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących w formie pasów prowadzących oraz płyt ostrzegawczych.
Program poprawy bezpieczeństwa na drogach jest przez nas konsekwentnie realizowany. Na podstawie trwającego od 2016 r. i dobiegającego końca audytu przejść dla pieszych w mieście podejmujemy decyzje, jakich dokonać poprawek na najbardziej niebezpiecznych zebrach (ocenionych przez audytorów na 0 lub 1 w pięciostopniowej skali) i w ich otoczeniu. Zmiany wiążą się z ingerencją w infrastrukturę, a zastosowane rozwiązania są różne w zależności od lokalizacji zidentyfikowanych problemów. W tym roku m.in. trzy przejścia przez ul. Kijowską i te przy dwóch skrzyżowaniach ul. Kajki (z ulicami Alpejską i Odrodzenia) wyposażyliśmy w sygnalizację świetlną, progi zwalniające w obrębie zebr zamontowaliśmy już m.in. na ul. Dorodnej, a na ul. Radiowej oprócz spowalniaczy poszerzyliśmy azyle.