Remontujemy sygnalizacje świetlne. Prace w kolejnych miejscach  - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

20-09-2021

Remontujemy sygnalizacje świetlne. Prace w kolejnych miejscach 

Modernizujemy kolejne sygnalizacje świetlne. W tym roku odnawiamy światła w 30 lokalizacjach. Remonty przeważnie związane są z wymianą wszystkich elementów i wyposażeniem w automatyczną detekcję. Pozwala to usprawnić ruch. 

Sygnalizacja świetlna.

W Warszawie jest blisko 850 skrzyżowań i przejść wyposażonych w sygnalizację świetlną. Ponad 570 z nich (oprócz najstarszych instalacji) to tzw. sygnalizacje adaptacyjne, które dostosowują długość sygnału zielonego do natężenia ruchu. To ułatwia poruszanie się wszystkim uczestnikom ruchu.

Więcej remontowanych świateł 

O sygnalizacje świetlne dbamy systematycznie. Po to, aby bezpieczeństwo i płynność ruchu były jak najlepsze. Do niedawna w umowach na konserwacje świateł standardem była tylko wymiana zużytego okablowania, masztów, sygnalizatorów czy sterowników. W 2020 r., dzięki podpisaniu nowej umowy z firmami Traffic Polska i Sprint, zakres prac w ramach bieżącego utrzymania uległ rozszerzeniu. Dzięki temu nie tylko naprawiamy to co się zepsuło, ale od razu wymieniamy wszystkie przestarzałe elementy. Przy okazji wyposażamy sygnalizację w automatyczną detekcję pieszych (tak aby nie trzeba było naciskać guzików) i pojazdów. Dzięki temu działamy wyprzedzająco, remontując stare sygnalizacje zanim dojdzie do awarii.

2021

Na ten rok wstępnie zaplanowaliśmy remont sygnalizacji w 18 lokalizacjach. Ostatecznie uda się wyremontować aż 30 skrzyżowań i przejść dla pieszych. Do tej pory prace zakończyły się w następujących miejscach:

  • skrzyżowanie ulic Wał Miedzeszyński i Wersalskiej,
  • skrzyżowanie ulic Wał Miedzeszyński i Fieldorfa „Nila”,
  • skrzyżowanie ulic Wał Miedzeszyński i Afrykańskiej,
  • skrzyżowanie ulic Wał Miedzeszyński i Kadetów,
  • przejście dla pieszych przez ul. Wał Miedzeszyński na wysokości ul. Ateńskiej,
  • przejście dla pieszych przez ul. Wał Miedzeszyński na wysokości Basenów Kora,
  • skrzyżowanie ul. Jagiellońskiej i pl. Hallera,
  • skrzyżowanie Alej Jerozolimskich i ul. Bodycha,
  • skrzyżowanie Alej Jerozolimskich i ul. Starodęby,
  • skrzyżowanie Alej Jerozolimskich i ul. Popularnej,
  • skrzyżowanie Alej Jerozolimskich i ul. Mszczonowskiej,
  • skrzyżowanie ulic Wolskiej i Skierniewickiej,
  • skrzyżowanie ulic Łopuszańskiej i Orzechowej,
  • skrzyżowanie ulic Banacha i Pawińskiego,
  • skrzyżowanie ulic Wołoskiej i Madalińskiego,
  • skrzyżowanie ulic Wołoskiej i Dąbrowskiego,
  • przejście dla pieszych przez ul. Okopową na wysokości ul. Niskiej,
  • przejście dla pieszych przez ul. Okopową na wysokości ul. Wolność,
  • skrzyżowanie ulic Chełmskiej i Bobrowieckiej,
  • skrzyżowanie ulic Drewny i Zapłocie,
  • przejście dla pieszych przez ul. Andersa na wysokości ul. Dubois.

Dostosowanie do potrzeb ruchu 

W większości lokalizacji modernizacja świateł wiązała się z wymianą wszystkich urządzeń, m.in. masztów, sygnalizatorów, latarni sygnalizacyjnych, sterowników i okablowania, a także z wyposażeniem w automatyczną detekcję pieszych i rowerzystów oraz akustyczne naprowadzanie. Ponadto na dwóch skrzyżowaniach ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. z ulicami Białobrzeską i Szczęśliwicką dostosowaliśmy sygnalizacje do potrzeb ruchu w związku z utworzeniem buspasów. Z kolei światła na skrzyżowaniach Alej Jerozolimskich z ulicami Bodycha i Starodęby połączyliśmy przewodem umożliwiającym ich koordynację – wraz z sygnalizacją na „krzyżówce” z ul. Ryżową, która przejdzie przebudowę jesienią.

Obecnie prace modernizacyjne prowadzimy na skrzyżowaniach:

  • skrzyżowanie ulic Wał Miedzeszyński i Bronowskiej,
  • skrzyżowanie ulic Górczewskiej i al. Prymasa Tysiąclecia,
  • skrzyżowanie ulic Górczewskiej i Elekcyjnej,
  • skrzyżowanie ulic Filtrowej, Raszyńskiej i Krzyckiego,
  • skrzyżowanie ulic Woronicza i Wielickiej.

 

W tych miejscach światła również są kompleksowo modernizowane. Dodatkowo sygnalizacje na skrzyżowaniach ul. Górczewskiej z al. Prymasa Tysiąclecia i ul. Elekcyjną skoordynujemy. A niebawem, najprawdopodobniej jeszcze we wrześniu, rozpoczniemy prace modernizacyjne na skrzyżowaniach ulic Koszykowej i E. Plater oraz Kazimierzowskiej i Dąbrowskiego.

Nie tylko sygnalizacje 

Powyższe lokalizacje nie są jedynymi, w których usprawniamy działanie sygnalizacji. Dochodzą jeszcze skrzyżowania, na których przebudowujemy światła wraz z otaczającą je infrastrukturą w postaci np. chodników. Tak dzieje się m.in. na ursynowskim skrzyżowaniu al. Komisji Edukacji Narodowej z ulicami Bartóka i Surowieckiego (gdzie m.in. budujemy brakujące przejazdy rowerowe) czy w Śródmieściu na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Królewskiej – tu w ramach powoli kończących się prac m.in. położyliśmy nową nawierzchnię jezdni.

Z kolei półtora tygodnia temu zakończyliśmy modernizację sygnalizacji na skrzyżowaniu al. Wilanowskiej z ulicami Kosiarzy i Sarmacką. Światła zmodernizowaliśmy, dostosowując je do obsługi pojazdów korzystających z przedłużonej i podpiętej do „krzyżówki” ul. Sarmackiej.

Powered by Projectic.pl