Sygnalizacja na skrzyżowaniu al. KEN z Bartoka i Surowieckiego zmodernizowana - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

30-12-2021

Sygnalizacja na skrzyżowaniu al. KEN z Bartoka i Surowieckiego zmodernizowana

Przebudowaliśmy światła na skrzyżowaniu al. Komisji Edukacji Narodowej z ulicami Bartoka i Surowieckiego. Nowa sygnalizacja usprawniła poruszanie się kierowcom, pieszym i rowerzystom, którym dodatkowo wyznaczyliśmy przejazdy rowerowe. Wyremontowaliśmy też chodniki.

Zmodernizowana sygnalizacja świetlna.

W Warszawie jest ponad 850 skrzyżowań i przejść wyposażonych w sygnalizację świetlną. Oprócz budowy nowych, dbamy też o stan techniczny istniejących świateł. Zwłaszcza te najstarsze wymagają często kompleksowej modernizacji związanej m.in. z wymianą przestarzałych urządzeń. Jednocześnie jest to okazja do poprawy funkcjonowania sygnalizacji i remontu infrastruktury w najbliższym otoczeniu.

Ruch płynniejszy

Tak stało się na skrzyżowaniu al. Komisji Edukacji Narodowej z ulicami Bartoka i Surowieckiego. Tamtejsza instalacja była wyeksploatowana i wymagała wymiany. Była też przestarzała, a przez to jako jedyna i ostatnia w ciągu al. KEN nie działała w koordynacji z pozostałymi światłami na tej ulicy. Prace, które trwały od końca wakacji i zakończyły się kilka dni przed świętami, to zmieniły.

Nowe światła wyposażyliśmy w akustyczne naprowadzanie, co pozwala na łatwiejsze przekraczanie jezdni osobom niewidomym i niedowidzącym, a także w automatyczne wykrywanie pojazdów oraz detekcję pieszych. Sygnalizacja pracuje więc akomodacyjnie – zielone światło dla samochodów gaśnie tylko w przypadku zbliżenia się przechodnia lub rowerzysty do jezdni. Dzięki temu ruch na skrzyżowaniu stał się płynniejszy. Sygnalizacja została także skoordynowana z pozostałymi w ciągu al. KEN, co sprawiło, że kierowcy nie tracą już czasu uzyskanego na poprzednich skrzyżowaniach.

Przy okazji modernizacji świateł, która obok usprawnienia przejazdu i przekraczania przejść poprawiła bezpieczeństwo, wybudowaliśmy przejazdy rowerowe. Te elementy infrastruktury ułatwiły przejazd rowerzystom i sprawiły, że w narożnikach północno-zachodnim i południowo-wschodnim będzie można do nich podpiąć wybudowane w przyszłości drogi dla rowerów. Ponadto wyremontowaliśmy chodniki – w obrębie skrzyżowania, w tym między jezdniami al. KEN, stare płyty chodnikowe zastąpiliśmy nowymi. Wymieniliśmy także krawężniki, w tym te okalające azyle na przejściach przez ulice Bartoka i Surowieckiego.

 

Modernizacje i budowy

W 2021 r. zmodernizowaliśmy więcej sygnalizacji. Przykładem choćby skrzyżowanie al. Wilanowskiej z ulicami Kosiarzy i Sarmackiej, gdzie światła przebudowaliśmy, dostosowując je do obsługi pojazdów korzystających z przedłużonej i podpiętej do „krzyżówki” ul. Sarmackiej. Z kolei remont sygnalizacji przeprowadziliśmy w ponad 30 lokalizacjach. Wśród nich znalazło się m.in. pięć skrzyżowań w ciągu ul. Wał Miedzeszyński (z ulicami Wersalską, Fieldorfa „Nila”, Afrykańską, Kadetów i Bronowską), trzy skrzyżowania w ciągu ul. Wołoskiej (z ulicami Skierniewicką, Madalińskiego i Dąbrowskiego) czy przejścia dla pieszych przez ul. Okopową na wysokości ulic Niskiej i Wolność. W większości miejsc prace wiązały się z wymianą wszystkich urządzeń, m.in. masztów, sygnalizatorów, latarni sygnalizacyjnych, sterowników i okablowania, a także z wyposażeniem w automatyczną detekcję pieszych i rowerzystów oraz akustyczne naprowadzanie.

Budowaliśmy również nowe sygnalizacje. Powstały na przejściach dla pieszych przez ul. Marszałkowską przy Senatorskiej i przez ul. Połczyńską przy Lustrzanej. Wciąż trwają prace przy budowie świateł na zebrze przez al. Krakowską przy ul. Tapicerskiej, a niedawno zaczęły się także na skrzyżowaniu ulic Kondratowicza, Blokowej i Przy Grodzisku. W sygnalizację wyposażymy również nowo utworzone naziemne przejścia wokół ronda Dmowskiego – tutaj roboty nadal się toczą, a światła są jednym z elementów zmian wprowadzanych w rejonie przecięcia dwóch ważnych arterii Warszawy: ul. Marszałkowskiej i Al. Jerozolimskich.

Powered by Projectic.pl