Wróciliśmy na „obwodnicę” Gocławia. Zmieniamy ul. Abrahama - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

17-12-2021

Wróciliśmy na „obwodnicę” Gocławia. Zmieniamy ul. Abrahama

Kontynuujemy wprowadzanie zmian na tzw. obwodnicy Gocławia, związanych m.in. ze zwiększeniem bezpieczeństwa pieszych. Właśnie rozpoczęliśmy prace na ul. Abrahama, gdzie uporządkujemy parkowanie i poprawimy infrastrukturę rowerową.

Ulica Abrahama w trakcie przebudowy.

Ul. Abrahama upodobni się do pozostałych tworzących tzw. obwodnicę Gocławia – Meissnera i Umińskiego. Na obu ich jezdniach wyznaczyliśmy po pasie rowerowym i do parkowania. W efekcie poprawiliśmy bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych, bo uniemożliwiliśmy zatrzymywanie samochodów tuż przed nimi. Dodatkowo na ul. Meissnera wymieniliśmy nawierzchnię.

Bez wyprzedzania na przejściach

Takie same zmiany kilka dni temu zaczęliśmy wprowadzać na ul. Abrahama. Prace zaczęliśmy tu od wyciągania starych krawężników i kucia zbędnego asfaltu przy przejściach na wysokości wlotu ul. Kapelanów Armii Krajowej. Wiąże się to z przekształceniem obecnych prawych pasów obu jezdni w takie, które będą służyły do postoju. Dotąd, mimo dwupasmowego przekroju, w zasadzie cały czas były zajęte przez zaparkowane samochody. Dlatego taki stan rzeczy utrzymamy, ale w uporządkowanej formie. Pozwoli to na stworzenie nowych miejsc postojowych przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa w rejonie przejść dla pieszych bez sygnalizacji.

Takich przejść na całej długości ulicy (między ulicami Fieldorfa „Nila” a Bora-Komorowskiego) jest obecnie 10 (ściślej 5 przejść podwójnych, czyli przez dwie jezdnie). Wszystkie zostały wzięte pod lupę w ramach przeprowadzonego audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego nieosygnalizowanych przejść dla pieszych. Spośród nich aż 9 zostało ocenionych na 0, a jedno otrzymało 1 w 6-punktowej skali. Audytorzy zalecili m.in. właśnie zawężenie jezdni w ich rejonie do jednego pasa ruchu.

Tak też się stanie – podobnie jak na ulicach Meissnera i Umińskiego. Przewidujemy, że na ul. Abrahama na dotychczasowych skrajnych pasach na obu jezdniach będzie 145 miejsc dla samochodów. W kilku miejscach trwa już układanie nowych krawężników i widać, gdzie przestrzeń parkowania ograniczą strefy wyłączone z ruchu. Powstaną one przed zebrami i wlotami osiedlowych ulic. Strefy te zostaną przygotowane pod posadzenie w przyszłości niskiej zieleni i utworzenie ogrodów deszczowych.

 

Dzięki temu w sąsiedztwie przejść powstanie jednopasmowy układ. Niemożliwe stanie się wyprzedzanie na zebrach. Piesi staną się też lepiej widoczni dla kierowców, bo nie będą zasłaniani przez zaparkowane samochody. Zmiany nie obejmą skrzyżowań z ulicami Fieldorfa „Nila i Bora-Komorowskiego, które wyposażone są w sygnalizację świetlną. Tam układ pasów pozostanie taki sam.

Ostatnim elementem projektu jest wyznaczenie na obu jezdniach ul. Abrahama jednokierunkowych pasów rowerowych. Zarówno to, jak i stworzenie nowych miejsc parkingowych stanowi pomysł mieszkańców wybrany w jednej z edycji budżetu obywatelskiego. Projekt zebrał 719 głosów – jego pierwsza część została zrealizowana, bo wiązała się z takimi samymi zmianami na ul. Umińskiego.

Więcej zmian

Inwestycja na ul. Abrahama stanowi domknięcie szerszych zmian, jakie w ostatnich dwóch latach zaszły w rejonie styku Gocławia i Saskiej Kępy. W ciągu ulic Saskiej i Egipskiej, między ulicami Lizbońską a Afrykańską, oraz na ul. Bora-Komorowskiego na odcinku od ul. Abrahama do ul. Fieldorfa „Nila” powstały nowe drogi dla rowerów, a na skrzyżowaniu ulic Bora-Komorowskiego, Egipskiej i Afrykańskiej przebudowana zostanie sygnalizacja świetlna. Natomiast niedawno naprawiliśmy nawierzchnię ul. Bora-Komorowskiego – na odcinku między ul. Fieldorfa „Nila” a skrzyżowaniem z ulicami Meissnera i Abrahama.

Powered by Projectic.pl