Rakowiec przyjazny dla wszystkich! (w tym pieszych i rowerzystów)
Projekt polega na wprowadzeniu udogodnień poprawiających bezpieczeństwo i warunki ruchu. Zieleniec na rogu Grójeckiej i Skorochód-Majewskiego zostanie wyposażony w latarnie. Ulica Skorochód-Majewskiego zostanie wyposażona w fizyczne środki uspokojenie ruchu, zaś przejścia dla pieszych na Dickensa – w azyle. Ulice jednokierunkowe staną się dwukierunkowe dla rowerów, co poprawi bezpieczeństwo i warunki ruchu.
Zrealizowano budowę azyli dla pieszych na przejściach przez ul. Dickensa, oświetlenie skweru przy ul. Dickensa oraz dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na ul. Sąchockiej, Okińskiego, Sanockiej, Jankowskiej, Baleya, Gorlickiej, Mołdawskiej, Wiślickiej.
Dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na ul. Archiwalnej, Hankiewicza, Skorochód-Majewskiego i Siemieńskiego wymaga aktualizacji dokumentacji projektowej.
Dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerów na ul. Jasielskiej wymaga korekty sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Pruszkowską. Trwa przygotowywanie zmian w dokumentacji dotyczących zmian w sygnalizacji.
Bezpieczna droga do szkoły: uspokojenie ruchu na ulicy Białobrzeskiej
Projekt zakłada montaż progów zwalniających wyspowych w dwóch miejscach na ulicy Białobrzeskiej oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h na odcinku od Siewierskiej do Nieborowskiej
Projekt zrealizowano. Zamontowano dwa wyspowe progi zwalniające na ulicy Białobrzeskiej oraz wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h na odcinku od Siewierskiej do Nieborowskiej.
Oświetlenie chodnika i drogi dla rowerów na ulicy Grójeckiej
Projekt zakłada montaż piętnastu latarni wzdłuż chodnika oraz drogi dla rowerów na ulicy Grójeckiej (odcinek od ulicy Opaczewskiej do Dickensa)
Projekt zrealizowany. Ustawiono latarnie oświetlające chodnik i drogę dla rowerów.
Stojaki dla studentów, czytelników i klientów
Wygodne i bezpieczne stojaki rowerowe zostaną zamontowane przy uczelniach, akademikach, bibliotekach i innych punktach, gdzie brakuje miejsc do parkowania rowerów.
Ustawiono stojaki w miejscach wskazanych przez projektodawcę.
Bezpieczne przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów
Projekt poprawi bezpieczeństwa na wybranych przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż Grójeckiej i Banacha. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika/drogi dla rowerów, tak by zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom. Ograniczone zostaną konflikty między rowerzystami i pieszymi/kierowcami.
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w maju 2017 i unieważniono z powodu braku ofert. Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert.
Wyniesione przejście przez ulicę Opaczewską (jezdnia południowa) zostało wykonane.
Północna jezdnia ul. Opaczewskiej zostanie przebudowana przez Tramwaje Warszawskie w ramach budowy linii tramwajowej do Dworca Zachodniego.
Podpórki rowerowe na ścieżkach przy światłach
Podpórki rowerowe przy światłach drogowych to wygodne rozwiązanie dla rowerzystów czekających na zielone światło.
Projekt zrealizowano. Zainstalowano podpórki rowerowe ułatwiające oczekiwanie na zielone światło.