Nowe drogi dla rowerów i stojaki rowerowe
W Warszawie jest coraz więcej infrastruktury rowerowej, ale w wielu miejscach nadal brakuje drobnych udogodnień. Projekt zakłada budowę dróg dla rowerów na Świderskiej, Marszałkowskiej, Bluszczańskiej i Głębockiej, wyznaczenie pasa rowerowego na ul. Grenadierów i zakup 1000 stojaków rowerowych do ustawienia w miejscach, gdzie taką potrzebę zgłaszali rowerzyści.
Trwa opracowanie projektów dla poszczególnych odcinków. W czerwcu 2021 r. został ogłoszony przetarg na zakup stojaków. Stojaki zostały dostarczone i zamontowane.
Droga dla rowerów na ul. Głębockiej została wybudowana wraz z budową buspasa w IV kwartale 2024 r.
Dla ul. Świderskiej projekt został połączony z przebudową przejazdu dla rowerzystów przez ul. Świderską, trwa ponowne zatwierdzanie projektu stałej organizacji ruchu.
Dla ul. Grenadierów został zatwierdzony projekt organizacji ruchu, trwa uzgadnianie pozostałej dokumentacji.
Dla ul. Marszałkowskiej przygotowano i złożono do zatwierdzenia projekt organizacji ruchu. Realizacja nastąpi w ramach inwestycji Nowego Centrum Warszawy w 2025 r.
UD Mokotów realizuje projekt w zakresie ul. Bluszczańskiej. Trwa opracowanie dokumentacji.
Asfaltowe drogi dla rowerów
Projekt zakłada modernizację dróg dla rowerów poprzez wymianę starej i nierównej kostki bauma na asfalt a także remont chodników na ulicach: Grójecka, Racławicka, Wybrzeże Szczecińskie, Solidarności, Broniewskiego.
Projekt zrealizowano. Drogi dla rowerów w al. Solidarności, ul. Grójeckiej, Wybrzeżu Szczecińskim i ul. Broniewskiego i Racławickiej zostały wyremontowane.
Budowa zaległej infrastruktury dla rowerów
Projekt polega na zapewnieniu pieniędzy na realizację infrastruktury rowerowej, zgodnie z wolą mieszkańców. W ramach tego projektu możliwa będzie realizacja drogi dla rowerów na ul. Grenadierów, Marymonckiej, Wólczyńskiej, Stryjeńskich i Sokolej, utworzenie przejazdów dla rowerów u zbiegu al. KEN i Bartoka, a także poprawa bezpieczeństwa na ul. Świderskiej.
Drogi dla rowerów na ul. Sokolej, Stryjeńskich, Marymonckiej, Wólczyńskiej i Grenadierów zostały wybudowane. Skrzyżowanie al. KEN i ul. Bartoka zostało przebudowane i wyposażone w przejazdy rowerowe.
W zakresie ul. Świderskiej projekt został opracowany i skierowany do uzgodnień.