Śródmieście 2018 - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

Śródmieście 2018

Bezpieczne przejścia dla pieszych

Szereg przejść w Śródmieściu jest pozbawionych azyli dla pieszych, czyli wysepek zapewniających widoczność i możliwość zatrzymania się. Taka alternatywa bardzo się przydaje np. w przypadku, kiedy z przeciwnej strony ktoś jedzie z dużą prędkością lub światło zmieniło się na czerwone, gdy pieszy jest dopiero w połowie jezdni. Naprawmy to!

Stan realizacji:

Projekt zrealizowano. W ramach realizacji projektu:
Pkt. 1 Na przejściu dla pieszych i przejeździe rowerowym przez ul. Myśliwiecką został wybudowany azyl poprawiający bezpieczeństwo.
Pkt. 2 Na przejściu dla pieszych i przejeździe rowerowym przez ul. Myśliwiecką został wybudowany azyl poprawiający bezpieczeństwo.
Pkt. 3 Skrzyżowanie zostało przebudowane w ramach przebudowy na pl. Trzech Krzyży. Powstał azyl na przejściu przez ul. Bracką oraz poprawiono bezpieczeństwo na przejściu przez ul. Żurawią.
Pkt. 4 Na przejściu dla pieszych przy skrzyżowaniu ul. Dobrej z Bednarską powstał azyl poprawiający bezpieczeństwo pieszych.
Pkt. 5 Projekt został rozszerzony o budowę chodnika i wyznaczenie miejsc parkingowych. Prace zostały zrealizowane – powstał azyl poprawiający bezpieczeństwo pieszych.

Droga rowerowa wzdłuż ul. gen. Władysława Andersa (MURANÓW/PÓŁNOCNE ŚRÓDMIEŚCIE)

Droga rowerowa wzdłuż ul. gen. Władysława Andersa po wschodniej stronie, na odcinku od skrzyżowania z ul. Świętojerską do wysokości ul. Długiej (około 500 m).

Stan realizacji:

Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w październiku 2017 i unieważniono z powodu przekroczenia kosztorysu. Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert.
Ponowny przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w lutym 2020 r. Przetarg został rozstrzygnięty, dokumentacja została ukończona w 2021 r. W maju 2022 r. ogłoszono przetarg na budowę, przetarg został unieważniony z powodu przekroczenia kwoty przeznaczonej na realizację.
Projekt zostanie zrealizowany w ramach budowy drogi dla rowerów w ulicy Andersa. Wybrano wykonawcę oraz podpisano umowę na realizację, pracę będą toczyć się w latach 2024-2025.

Naprawmy Noakowskiego i stwórzmy trasę rowerową przez centrum!

Obecnie na skrzyżowaniu ulic Noakowskiego i Koszykowej brakuje przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego, który pozwoliłby dojechać ul. E. Plater do Al. Jerozolimskich i ul. Świętokrzyskiej. Można to łatwo naprawić!

Stan realizacji:

W grudniu 2017 r. ogłoszono przetarg na dokumentację projektową. Umowę z projektantem podpisano 6 marca 2018. W toku prac projektowych, ustalono brak możliwości przeprowadzenia ruchu rowerowego przez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną bez jego gruntownej przebudowy, wykraczającej poza samo skrzyżowanie. Według aktualnych ustaleń, przebudowę zrealizuje inwestor prywatny.

Bulwar nad Trasą Łazienkowską – chodnik i zieleń

Bulwar nad Trasą Łazienkowską – chodnik i zieleń

Proponowany bulwar – al. Armii Ludowej od Pola Mokotowskiego do zielonych terenów Jazdowa, Parku Ujazdowskiego i Łazienkowskiego – ustanowiłby połączenie spacerowe wzdłuż trasy Łazienkowskiej tych dwóch pięknych oaz warszawskiej zieleni, od ronda Jazdy Polskiej do ul. Marszałkowskiej. Przy wcześniejszym zapewnieniu zielonej bariery odgradzającej od hałasu i spalin samochodów poruszających się w dole.

Stan realizacji:

Projekt zrealizowano.

Prace zostały zrealizowane. Stara i popękana nawierzchnia asfaltowa została zastąpiona granitowymi płytami Posadzono 18 nowych drzew (klony, głogi i wiśnie) oraz blisko 2 tysiące krzewów i innych roślin ozdobnych (irgi, róże, porzeczka, bluszcz). Pojawiły się też dwie pergole z miejscami do siedzenia, nowe ławki i kosze na śmieci oraz stojaki rowerowe.

Inwestycja została zakończona w 2020 r. ze względu na konieczność unieważnienia przetargu na dokumentację projektową (została ona opracowana siłami własnymi) oraz na budowę (z powodu przekroczenia kosztorysu).

Rowerowe połączenie Placu Piłsudskiego z Krakowskim Przedmieściem

Projekt umożliwi przejazd rowerem z placu Piłsudskiego na Krakowskie Przedmieście ulicą gen. M. Tokarzewskiego-Karaszewicza i ulicą Ossolińskich. W szerszej perspektywie połączy ulicę Grzybowską i Park Saski z ulicą Karową i planowanym mostem pieszo-rowerowym przez Wisłę.

Stan realizacji:

Grunt, na którym ma być zlokalizowany projekt, został na mocy decyzji Ministra Obrony Narodowej wskazany jako obszar zamknięty. W związku z tym m.st. Warszawa nie może na tym terenie realizować prac budowlanych. Dlatego projekt w zakresie pkt. 2 nie zostanie zrealizowany. Pozostałe elementy projektu zostały negatywnie zaopiniowane przez Policję, co uniemożliwia ich realizację. 27 sierpnia 2019 r. Zespół Koordynujący zadecydował o odstąpieniu od realizacji projektu.

Powered by Projectic.pl