Bezpieczne przejścia dla pieszych
Szereg przejść w Śródmieściu jest pozbawionych azyli dla pieszych, czyli wysepek zapewniających widoczność i możliwość zatrzymania się. Taka alternatywa bardzo się przydaje np. w przypadku, kiedy z przeciwnej strony ktoś jedzie z dużą prędkością lub światło zmieniło się na czerwone, gdy pieszy jest dopiero w połowie jezdni. Naprawmy to!
Droga rowerowa wzdłuż ul. gen. Władysława Andersa (MURANÓW/PÓŁNOCNE ŚRÓDMIEŚCIE)
Droga rowerowa wzdłuż ul. gen. Władysława Andersa po wschodniej stronie, na odcinku od skrzyżowania z ul. Świętojerską do wysokości ul. Długiej (około 500 m).
Naprawmy Noakowskiego i stwórzmy trasę rowerową przez centrum!
Obecnie na skrzyżowaniu ulic Noakowskiego i Koszykowej brakuje przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego, który pozwoliłby dojechać ul. E. Plater do Al. Jerozolimskich i ul. Świętokrzyskiej. Można to łatwo naprawić!
Bulwar nad Trasą Łazienkowską – chodnik i zieleń
Proponowany bulwar – al. Armii Ludowej od Pola Mokotowskiego do zielonych terenów Jazdowa, Parku Ujazdowskiego i Łazienkowskiego – ustanowiłby połączenie spacerowe wzdłuż trasy Łazienkowskiej tych dwóch pięknych oaz warszawskiej zieleni, od ronda Jazdy Polskiej do ul. Marszałkowskiej. Przy wcześniejszym zapewnieniu zielonej bariery odgradzającej od hałasu i spalin samochodów poruszających się w dole.
Rowerowe połączenie Placu Piłsudskiego z Krakowskim Przedmieściem
Projekt umożliwi przejazd rowerem z placu Piłsudskiego na Krakowskie Przedmieście ulicą gen. M. Tokarzewskiego-Karaszewicza i ulicą Ossolińskich. W szerszej perspektywie połączy ulicę Grzybowską i Park Saski z ulicą Karową i planowanym mostem pieszo-rowerowym przez Wisłę.