Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. KEN
Projekt przewiduje przebudowę drogi rowerowej wzdłuż Alei Komisji Edukacji Narodowej na odcinku od Wąwozowej do Lasu Kabackiego (a konkretnie stacji postojowej Metra). Przebudowa będzie obejmowała wymianę nawierzchni z kostki betonowej na bitumiczną o wysokim standardzie równości (asfaltową). Zgodnie z Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego, wg. których obecnie budowane są nowe drogi rowerowe w Warszawie, drogi dla rowerów należy wykonywać z nawierzchni bitumicznej o wysokim standardzie równości, powinny mieć zachowaną jednolitą nawierzchnię na całej swojej długości. Obecnie droga rowerowa wzdłuż Alei KEN – wybudowana w latach 90. – wykonana jest z kostki betonowej jest nierówna, ma uszkodzone fragmenty nawierzchni.
Gładka powierzchnia, minimalizacja drgań poprawi komfort jazdy rowerzystom i innym użytkownikom. Przebudowa drogi rowerowej to lepszy dojazd do Lasu Kabackiego, gdzie codziennie wypoczywają mieszkańcy, ale jednocześnie lepsze połączenie rowerowe dla tych, którzy chcą szybko dotrzeć do stacji Metro Kabaty.
Projekt zrealizowano. Droga dla rowerów na al. KEN została wyremontowana.
Modernizacja drogi rowerowej wzdłuż ul. Belgradzkiej na odcinku od al. KEN do ul. Rosoła
Projekt przewiduje modernizację drogi rowerowej wzdłuż ul. Belgradzkiej na odcinku od al. KEN. do ul. Rosoła. Modernizacja będzie obejmowała wymianę wysłużonej nawierzchni z kostki betonowej na niwelującą nierówności i drgania – asfaltową. Obecnie droga rowerowa wzdłuż ul. Belgradzkiej wybudowana wiele lat temu charakteryzuje się licznymi nierównościami na całej swej długości. Wykonana została z kostki betonowej, która bardziej nadaje się do spacerów niż do jazdy na rowerze. Zmodernizowana droga poprawi komfort samej jazdy oraz skróci czas przemieszczania się w kierunku al. KEN. (np. do stacji Metra Natolin) i do ul. Rosoła.
Projekt zrealizowano. Droga dla rowerów na ul. Belgradzkiej została wyremontowana.