Pasy rowerowe na ul. Tatarskiej i ul. Ostroroga
Projekt przewiduje wytyczenie jednokierunkowego pasa rowerowego na ul. Tatarskiej (północna strona) oraz jednokierunkowych pasów na ul. Ostroroga; cel – uzupełnienie w niskokosztową infrastrukturę rowerową dzielnicy Wola, od lat zaniedbanej szczególnie dla niezmotoryzowanych uczestników ruchu. Przekroje ulic pozwalają na wdrożenie organizacji ruchu z pasami rowerowymi oraz pozwolą podnieść bezpieczeństwo na ul. Tatarskiej, gdzie kierowcy regularnie przekraczają prędkość.
Projekt zrealizowano. Wytyczono jednokierunkowy pas rowerowy po północnej stronie Tatarskiej oraz jednokierunkowe pasy rowerowe na ul. Ostroroga. Prace zrealizowano przy okazji wymiany nawierzchni jezdni.
Zmiana organizacji ruchu na zjazdach z jezdni ulicy Anielewicza do zatok przy nieruchomości Anielewicza 33
Zmiana organizacji ruchu na zjazdach z jezdni ulicy Anielewicza wyeliminuje pojazdy blokujące dojazd do nieruchomości Anielewicza 33 oraz uniemożliwiające bezkolizyjne korzystanie z parkingów społecznych.
Projekt zrealizowano. Zjazdy na osiedle z ul. Anielewicza zostały wyremontowane i przebudowane. Poprawiono organizację ruchu eliminując pojazdy blokujące dojazd do nieruchomości Anielewicza 33 oraz uniemożliwiające bezkolizyjne korzystanie z parkingów społecznych.
Ścieżka rowerowa i chodnik 350m od Rondo Daszyńskiego do Kolejowej
Budowa ścieżki rowerowej asfaltowej 350m od Ronda Daszyńskiego do ul. Kolejowej, po zachodniej stronie ul. Towarowej, wraz z remontem chodnika.
Na odcinku rondo Daszyńskiego – Sienna projekt zostanie zrealizowany przez inwestora prywatnego w ramach realizacji inwestycji niedrogowej (kompleks biurowy). Na odcinku Sienna-Kolejowa droga dla rowerów została wybudowana w 2018 r.
Łączymy wolskie parki: Szymańskiego i Sowińskiego
Projekt obejmuje zaprojektowanie i wyznaczenie przejścia dla pieszych pomiędzy parkiem Szymańskiego a parkiem Sowińskiego, na wysokości głównych alej tych parków na osi wschód-zachód. Naturalne połączenie głównych alej obu parków, tym samym naturalne połączenie rekreacyjnej przestrzeni tych parków i poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych podczas przechodzenia pomiędzy nimi.
Projekt zrealizowano. Budowa nowego przejścia została zakończona. Przejście zostało wyposażone w azyl, dzięki któremu piesi mogą bezpiecznie zaczekać na możliwość opuszczenia jezdni.
Poprawa warunków dla ruchu pieszego i rowerowego na Woli
Pakiet zmian w organizacji ruchu poprawiających bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów na ulicach Mirowa, w tym pasy rowerowe na ul. Grzybowskiej, dopuszczenie ruchu rowerów “pod prąd” na lokalnych ulicach jednokierunkowych i budowa azylów na 4 przejściach dla pieszych.
Realizacja projektu została podzielona między Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Wola a Zarząd Dróg Miejskich.
Na ul. Platynowej, Chmielnej, Łuckiej, Siennej i Krochmalnej wprowadzono dwukierunkowy ruch rowerowy. Powstał azyl na przejściu Żelazna/Łucka.
Dla ul. Grzybowskiej planowana jest kompleksowa przebudowa w oparciu o projekt Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.
Do realizacji pozostało:
*dwukierunkowy ruch rowerów na ul. Waliców,
*azyle na skrzyżowaniu ul. Chłodna/Wronia,
* przeniesienia parkowania na ul. Chłodnej na jezdnię.