Przyjazne Czyste i Mirów – nowe nasadzenia drzew oraz poprawa bezpieczeństwa
Poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów wzdłuż ciągu Kasprzaka – Prosta. Wloty lokalnych ulic podporządkowanych bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, aby zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec kolejnym wypadkom.
Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w październiku 2017 i unieważniono z powodu przekroczenia kosztorysu. Realizacja projektu przesunięta ze względu na bardzo dużą liczbę zadań przekazanych do realizacji ZDM, w tym realizację projektu „Rozwój sieci tras rowerowych Warszawy w ramach ZIT WOF – etap I” oraz konieczność kilkukrotnego powtarzania przetargów na realizację tych zadań, spowodowaną brakiem zainteresowania i brakiem złożonych ofert. ZDM zlecił opracowanie dokumentacji budowlanej dla wyniesionego przejścia i przejazdu.
Rowerem po obu stronach alei Prymasa Tysiąclecia
Umożliwianie jazdy rowerem po wschodniej stronie al. Prymasa Tysiąclecia, od Obozowej do Cmentarza Wojskowego. Projekt zakłada poszerzenie chodników, obniżenie krawężników i dopuszczenie ruchu rowerów na drodze dojazdowej.
Projekt zrealizowano. W ramach projektu wykonano szereg poprawek umożliwiających legalną jazdę rowerem po wschodniej stronie al. Prymasa Tysiąclecia.
Bezpieczne przejścia na skrzyżowaniu ulic: Olbrachta, Antka Rozpylacza, Krępowieckiego
Budowa azyli/wysp na przejściach dla pieszych przy ul. Sowińskiego, Krępowieckiego i Antka Rozpylacza zapewni bezpieczne przejście przez ulicę Olbrachta dzieciom i mieszkańcom obszaru Ulrychów/Odolany. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli bezpiecznie przejść przez ul. Olbrachta.
Projekt zrealizowano. Przejścia dla pieszych na ul. Olbrachta zostały wyposażone w azyle.
Budowa brakującego odcinka ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Jana Olbrachta, w kierunku stacji metra
Ścieżka rowerowa wzdłuż chodnika przy ulicy Jana Olbrachta, od skrzyżowania z ulicą Redutową do skrzyżowania z ulicą Bitwy Pod Lenino.
Ścieżka rowerowa będzie kontynuacją istniejącego i zaplanowanego do realizacji w 2017 odcinka ścieżki, co stworzy spójną ścieżkę rowerową wzdłuż ulicy Jana Olbrachta.
Projekt zrealizowano. W ramach projektu została wybudowana droga dla rowerów na ul. Jana Olbrachta. Prace zakończyły się wiosną 2021 r.
Opóźnienie było spowodowane dwukrotnym powtarzaniem przetargu na dokumentację projektową, a następnie na roboty budowlane.
Zatoczka parkingowa przy ul. Żytniej
Projekt zrealizowano. W ramach projektu na ul. Żytniej powstała nowa zatoka do postoju autokarów i samochodów osobowych. Ponadto został wyremontowany też chodnik, dzięki temu poprawiliśmy bezpieczeństwo pieszych. Realizacja projektu była opóźniona z powodu trzykrotnego powtarzania przetargu na wykonawcę dokumentacji projektowej.