Bezpieczniej przed przejściami - podpórki dla rowerzystów
Projekt zakłada montaż 7 podpórek rowerowych w obrębie skrzyżowań i przed przejściami przez ulicę z sygnalizacją świetlną w obrębie Woli. Podpory służą do bezpiecznego i wygodnego podparcia się (bez schodzenia z roweru) w oczekiwania na zmianę świateł w obrębie skrzyżowań, a następnie swobodnego ruszenia. Podpory dla rowerzystów mają być trwałe (fundament betonowy, rurki ze stali nierdzewnej lub ocynkowanej blachy), wytrzymałe, estetyczne, jako element małej architektury miejskiej.
Podpory składają się z dwóch elementów: górnej (najczęściej rurka) pozwalającej trzymać się ręką, a drugiej dolnej (płaski element z blachy perforowanej lub ryflowanej) służy do podparcia stopy. Proponuję wprowadzić element trzeci (dodatkowa rurka/podpora) na wysokości dostosowanej dla dzieci na rowerze, aby również młodzi rowerzyści poczuli się ważnymi użytkownikami dróg rowerowych i uczyli się kultury jazdy rowerem. Dolna, płaska podpórka powinna zabezpieczać przed ślizganiem się podpartej stopy np. w czasie drobnych opadów.
Na dolnej części można umieścić pozytywny, widoczny napis ” Dziękujemy, że wybrałeś rower” lub różne napisy na różnych podporach (np. “Dziękujemy, że dbasz o czystsze powietrze”; “Bezpiecznej drogi :-)”).
Projekt zrealizowano. Podpórki dla rowerzystów zostały zamontowane w miejscach niekolidujących z infrastrukturą podziemną.
Podpórki rowerowe przy przejazdach na rondzie Daszyńskiego
W regionie wiele osób korzysta z dróg rowerowych często dojeżdżając do pracy. Podpórki przydadzą się aby wygodniej poczekać na zielone światło. Są ułatwieniem dla kobiet, osób starszych i dzieci.
Projekt zakłada montaż 17 podpórek – w pasach dzielących ul. Towarowej i ul. Prostej oraz przed przejazdem przez ul. Prostą w północno-zachodniej części ronda.
Projekt zrealizowano. Podpórki dla rowerzystów zostały zamontowane w miejscach niekolidujących z infrastrukturą podziemną.
Wygodniej i bezpieczniej dla pieszych na Żytniej
Projekt polega na poprawieniu niewygód, jakie spotykają pieszych, którzy chodzą wzdłuż ul. Żytniej. W szczegółach chodzi o:
1. Likwidacji fragmentów zatok znajdujących się mniej niż 10 metrów przed przejściem dla pieszych przy skrzyżowaniu ze Skwerem Wyszyńskiego (likwidacji ulegną 3 miejsca postojowe) i ustawieniu w ich miejsce donic z kwiatami
2. Uniemożliwieniu nielegalnego parkowania na chodniku przy przystanku tramwajowym przy ul. Okopowej po północnej stronie ul. Żytniej
3. Wyznaczeniu przejścia dla pieszych po zachodniej pomiędzy wlotami skrzyżowania z ul. Syreny
4. Wyznaczeniu przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Sokołowską wraz z zabezpieczeniem przed parkowaniem w jego sąsiedztwie
Projekt zrealizowano. Przebudowano przejście dla pieszych w rejonie skweru Wyszyńskiego aby poprawić bezpieczeństwo. W rejonie ul. Okopowej posadzono żywopłot. W rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny zostały wyznaczone nowe przejścia dla pieszych.
Oświetlenie chodnika i ścieżki rowerowej przy ul. Kasprzaka
Projekt polega na wykonaniu dokumentacji projektowej i realizacji projektu oświetlenia ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Marcina Kasprzaka od ul. Karolkowej do ul. Janusza Korczaka. Projekt zakłada wykonanie oświetlenia (montaż ok. 4-5 latarni na odcinku ok. 100 metrów, wzdłuż wspólnego ciągu pieszo-rowerowego. Projekt ten byłby dostępny nieodpłatnie dla wszystkich użytkowników przez całą dobę
Projekt zrealizowano. Zainstalowano dodatkowe oświetlenie drogi dla rowerów i chodnika.