1. Obszar “Śródmieście Północne”:
Al. Solidarności (na odcinku miedzy ul. Schillera i Andersa granica idzie osią północnego odcinka Al. Solidarności) – Al. Jana Pawła II (wzdłuż granicy dzielnic Śródmieście/Wola) – Al. Jerozolimskie – korona Skarpy Warszawskiej w kierunku północnym (począwszy od Dworca Warszawa-Powiśle, pomiędzy ul. Kruczkowskiego a ul. Smolną, Foksal, Okólnik, Ordynacką przekroczywszy Tamkę na wysokości Pałacu Ostrogskich pomiędzy ul. Bartoszewicza, Sewerynów a Dynasy, na tyłach Uniwersytetu Warszawskiego, wzdłuż ul. Browarnej, Furmańskiej i Sowiej, dochodząc do Al. Solidarności na wysokości Zamku Królewskiego).
2. Obszar “Śródmieście Południowe”:
Al. Jerozolimskie – Chałubińskiego, Al. Niepodległości (wzdłuż granicy dzielnic Śródmieście/Ochota – Batorego, Boya Żeleńskiego (wzdłuż granicy dzielnic Śródmieście/Mokotów – Al. Szucha – Al. Ujazdowskie – Piękna – Górnośląska do Skarpy Warszawskiej (tj. do wysokości kładki) – Skarpa Warszawska w kierunku północnym do wysokości Al. Jerozolimskich (począwszy od zaplecza Sejmu, pomiędzy ul. Na Skarpie a ul. Rozbrat i Kruczkowskiego).
3. Obszar “Muranów”:
Linia kolejowa ze stacją Warszawa-Gdańska (wzdłuż granicy dzielnic Żoliborz/Śródmieście) – Al. Jana Pawła II (wzdłuż granicy dzielnic Śródmieście/Wola) – Al. Solidarności – Miodowa – Bonifraterska.
4. Obszar “Nowe Miasto”:
Linia kolejowa biegnąca wzdłuż ul. Słomińskiego (granica między dzielnicami Żoliborz/Śródmieście) – Bonifraterska – Długa – Mostowa – Boleść – nurt Wisty w kierunku północnym do wysokości Mostu Gdańskiego (wzdłuż granicy dzielnic Śródmieście/Praga-Północ).
5. Obszar “Stare Miasto”:
Boleść- Mostowa – Długa – Miodowa – Al. Solidarności – Most Śląsko-Dąbrowski – nurt Wisły w kie-unku północnym do wysokości ul. Mostowej (wzdłuż granicy dzielnic Śródmieście/Praga-Północ).
6. Obszar “Powiśle”:
Al. Solidarności – korona Skarpy Warszawskiej w kierunku południowym począwszy od Al. Solidarności do Dworca Warszawa-Powiśle (zgodnie z linią Skarpy wytyczoną w pkt. 1 Śródmieście Północne, tj. powyżej ul. Sowiej, Furmańskiej, Browarnej, Topiel, Kruczkowskiego) -linia kolejowa od stacji Warszawa-Powiśle do Mostu Średnicowego – nurt Wisły w kierunku północnym do Mostu Śląsko-Dąbrowskiego (wzdłuż granicy Śródmieście/Praga-Północ).
7. Obszar “Solec”:
Linia kolejowa od Mostu Średnicowego do stacji Warszawa-Powiśle – korona Skarpy Warszawskiej w kierunku południowym począwszy od Al. Jerozolimskich na wysokości Muzeum Narodowego, przekraczając ul. Książęcą na wysokości kładki, pomiędzy ul. Na Skarpie i Rozbrat, poprzez park na zapleczu Sejmu do ul. Górnośląskiej na wysokości kładki, powyżej ul. Myśliwieckiej do Trasy Łazienkowskiej -Trasa Łazienkowska – Most Berlinga – nurt Wisły w kierunku północnym do Mostu Średnicowego (wzdłuż granicy dzielnic Śródmieście/Praga-Południe).
8. Obszar “Ujazdów”:
Trasa Łazienkowska – korona Skarpy Warszawskiej w kierunku północnym powyżej ul. Myśliwieckiej do kładki na ul. Górnośląskiej – Górnośląska – Piękna – Al. Ujazdowskie -Al. Szucha -Spacerowa, Gagarina, Podchorążych, Nowosielecka, Czerniakowska, południowe ogrodzenie wodociągów do rzeki Wisły/ (wzdłuż granicy Śródmieście/Mokotów) – nurt Wisły w kierunku pomocnym do Mostu Berlinga (wzdłuż granicy dzielnic Śródmieście/Praga-Południe).