Informacje o Strefie Płatnego Parkowania - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

Informacje o Strefie Płatnego Parkowania

Podstawowym celem SPPN jest zwiększenie rotacji parkujących pojazdów i realizacja polityki transportowej miasta.

Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie funkcjonuje na podstawie ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 ze zm.)

W ramach jej wykonania została wydana Uchwała Nr XXXVI/1077/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 26 czerwca 2008 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie, wysokości opłat dodatkowych oraz określenia sposobu pobierania tych opłat (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 138, poz. 4868, ze zm.).

W świetle art. 87 ust. 2 Konstytucji RP stanowi ona akt prawa miejscowego.

  • Obecny obszar SPPN oraz rozszerzenie od 3 lutego 2025 r.

    Czy wiesz, że…

    Na podstawie uchwały Rady Warszawy podjętej 28 sierpnia 2024 r.  SPPN obejmie od 3 lutego 2025 r. również obszary na Górnym i Dolny Mokotowie.

    Dla tych terenów zostanie w stosownym czasie przygotowany analogiczny informator parkingowy jak dla Kamionka i Saskiej Kępy.

    Mapa w tej sekcji przedstawia zasięg SPPN po obu rozszerzeniach. Zakres na lewym brzegu jest opisany jako “Obszar 1”, a zakres na prawym brzegu jako “Obszar 2”.

     

    Mapa obszar SPPN na terenie Warszawy od początku listopada 2024 r. zgodnie z opisem powyżej.

    Obszar SPPN w Warszawie po rozszerzeniu w listopadzie 2024 r. i w lutym 2025 r. Kliknij na mapę, aby powiększyć. Link do wersji interaktywnej (portal mapa.um) znajduje się na dole strony.


    Od 4 listopada 2024 r. Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
    obejmie obszary ograniczone ulicami:

    • Obszar I
      1. aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      2. ulicą Marcina Kasprzaka – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      3. ulicą Juliana Konstantego Ordona – wraz z tą ulicą graniczną;
      4. ulicą Wolską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      5. aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      6. aleją Obrońców Grodna – bez tej ulicy granicznej;
      7. aleją Armii Krajowej – bez tej ulicy granicznej;
      8. mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego – bez tego mostu;
      9. wzdłuż lewego brzegu Wisły, do wysokości ulicy Wilanowskiej;
      10. ulicą Solec – wraz z tą ulicą graniczną;
      11. ulicą Czerniakowską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      12. ulicą Jurija Gagarina – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      13.  ulicą Belwederską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      14.  ulicą Promenada – bez tej ulicy granicznej;
      15. przedłużeniem ulicy Promenada, do ulicy Belgijskiej;
      16. ulicą Belgijską – wraz z tą ulicą graniczną;
      17. ulicą Puławską – wraz z tą ulicą graniczną;
      18. ulicą Racławicką – wraz z tą ulicą graniczną (do ulicy Michała Bałuckiego);
      19. ulicą Michała Bałuckiego – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Wiktorskiej);
      20. ulicą Różaną – wraz z tą ulicą graniczną;
      21. aleją Niepodległości – wraz z tą ulicą graniczną (do ul. Jarosława Dąbrowskiego);
      22. przedłużeniem ulicy Różanej, do ulicy Kieleckiej – wraz z tą ulicą graniczną;
      23. ulicą Ludomira Różyckiego – wraz z tą ulicą graniczną;
      24. przedłużeniem ulicy Różyckiego, do ulicy Balladyny;
      25. ulicą Balladyny – wraz z tą ulicą graniczną;
      26. ulicą Wołoską – bez tej ulicy granicznej;
      27. ulicą Juliana Kulskiego – wraz z tą ulicą graniczną;
      28. przedłużeniem ulicy Juliana Kulskiego do ulicy Żwirki i Wigury;
      29. ulicą Żwirki i Wigury – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      30. podstawą nasypu linii kolejowej nr 8 (od strony wnętrza strefy);
      31. od miejsca skrzyżowania linii kolejowych nr 8 oraz nr 47 – podstawą nasypu linii kolejowej nr 47 (od strony wnętrza strefy).
    • Obszar II
      1. ulicą Stefana Starzyńskiego od prawego brzegu Wisły – wzdłuż jezdni od strony wnętrza
        strefy (oś jezdni);
      2. podstawą nasypu linii kolejowej nr 9 (od strony wnętrza strefy);
      3. ulicą Radzymińską – wraz z tą ulicą graniczną;
      4. ulicą Folwarczną – wraz z tą ulicą graniczną;
      5. torowiskiem tramwajowym od ulicy Kawęczyńskiej do ulicy Kijowskiej;
      6. przedłużeniem wyżej wymienionego torowiska do podstawy nasypu linii kolejowej nr 7;
      7. podstawą nasypu linii kolejowej nr 7 (od strony wnętrza strefy);
      8. ulicą Podskarbińską – wraz z tą ulicą graniczną;
      9. ulicą Stanisławowską – wraz tą ulica graniczną;
      10. ulicą Terespolską – wraz z tą ulicą graniczną;
      11. przedłużeniem ulicy Terespolskiej, do alei Jerzego Waszyngtona;
      12. aleją Jerzego Waszyngtona – wraz z tą ulicą graniczną;
      13. ulicą Saską – wraz z tą ulicą graniczną;
      14. aleją Stanów Zjednoczonych – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
      15. ulicą Afrykańską – wraz z tą ulicą graniczną;
      16. wzdłuż ulicy generała Tadeusza Bora Komorowskiego – bez tej ulicy granicznej;
      17. przedłużeniem ulicy generała Stanisława Skalskiego do ulicy Wał Miedzeszyński;
      18. prawym brzegiem Wisły do ulicy Stefana Starzyńskiego.

SPPN na Kamionku i Saskiej Kępie

Od 4 listopada 2024 r.  strefa płatnego parkowania została rozszerzona o nowe obszary na terenie dzielnicy Praga-Południe.

W osobnej zakładce przygotowaliśmy szczegółowy informator dla mieszkańców zainteresowanych zmianami w ich okolicy.

Przypominamy również, że można już występować z wnioskami o wydanie abonamentu parkingowego.


Podstawa prawna

Powered by Projectic.pl