Płatność mobilna to oszczędność czasu i pieniędzy. W czasie epidemii koronawirusa jest to też kolejny sposób na dokonywanie płatności bez używania parkomatu. Obecnie kierowcy mają w tym celu do dyspozycji dwie aplikacje: MobiParking (firmy SkyCash) i moBILET (firmy Mobile Traffic Data).
Dla kierowców taka forma płatności jest bardzo korzystna. Nie muszą obawiać się kolejki do parkomatu (parkowanie można opłacić będąc w samochodzie, bez ryzyka natrafienia na kontrolę podczas dokonywania płatności w parkomacie). Płatność mobilna daje też możliwość opłacenia konkretnego czasu, unikając tym samym nadpłacania – nie trzeba zatem zawczasu wiedzieć, jak długo będziemy parkować.
Użytkownicy obu aplikacji mają zapewnioną możliwość płacenia aplikacją mobilną oraz SMS-em lub komendami głosowymi IVR (interactive voice response). Dwie ostatnie metody nie wymagają posiadania smartfona (pobrania aplikacji), niemniej należy być zarejestrowanym użytkownikiem usługi i zadeklarować odpowiednie źródło płatności (karta płatnicza/wirtualna portmonetka). Wirtualna portmonetka to rodzaj przedpłaconego rachunku z którego opłacane są transakcje. Jest to system podobny do prepaid w telefonach komórkowych. Wystarczy zasilić konto i z tego konta pobierane są opłaty za postój. Możliwe jest też sprawdzenie historii swoich transakcji. Szczegółową instrukcję korzystania z IVR i SMS można znaleźć na naszej stronie internetowej.