Stary Mokotów: chodniki wolne od rowerów!
Projekt skupia się na komforcie pieszych oraz rowerzystów, zachęcając tych drugich do porzucenia chodników na rzecz jezdni. Zakłada wyznaczenie pasów i kontrapasów rowerowych oraz przejść dla pieszych z azylami w rejonie ulic Puławska / Wiktorska / Wołoska / Batorego. Na tej ostatniej powstanie droga dla rowerów na brakującym odcinku od ul. Wiśniowej do al. Niepodległości.
Projekt zrealizowano.
W ramach projektu wybudowano drogę dla rowerów na ul. Batorego (wraz z przebudową chodnika i zielenią uliczną), wyznaczono nowe przejścia dla pieszych na ul. Madalińskiego (wraz z poszerzeniem chodników, eliminacją nielegalnego parkowania i wyznaczeniem pasów postojowych na jezdni) oraz dopuszczono ruch rowerowy pod prąd na ul. Dąbrowskiego (wraz z poszerzeniem chodników i eliminacją nielegalnego parkowania).
Realizacja projektu była opóźniona ze względu na trudności w znalezieniu wykonawcy prac. Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w lutym 2016 i rozstrzygnięto. Dokumentacja projektowa została ukończona w grudniu 2016. Przetarg na realizację zmian na ul. Madalińskiego i Dąbrowskiego ogłoszono w kwietniu 2017 i unieważniono z powodu przekroczenia kosztorysu. Przetarg ogłoszono ponownie w maju 2017 i rozstrzygnięto.
Realizacja projektu na ul. Wiktorskiej, Wiśniowej, Różanej, Narbutta i Łowickiej została wstrzymana ze względu na opracowywanie “Programu rozwoju komunikacji rowerowej dla Starego Mokotowa” na zlecenie Urzędu Dzielnicy Mokotów.
Rowerowa i piesza alternatywa dla Puławskiej - od Morskiego Oka po plac Unii
Projekt stworzy alternatywę dla Puławskiej, pozwalając rowerzystom jechać przez Park Morskie Oko i równoległymi, spokojnymi ulicami lokalnymi aż do Placu Unii Lubelskiej. Trasa będzie połączona z istniejącym pasem rowerowym na Goworka i drodze dla rowerów przy Waryńskiego. Przy okazji poprawione zostanie bezpieczeństwo na przejściu i przejeździe przez Puławską.
Projekt zrealizowano. Na ul. Chocimskiej, Willowej i Humańskiej został wprowadzony dwukierunkowy ruch rowerowy.
Stołeczny Konserwator Zabytków nie wyraził zgody na zmiany przebiegu alejek parkowych w Parku Szustrów, w związku z czym zakres projektu został ograniczony.
Wymiana nawierzchni chodnika
Wymiana nawierzchni chodnika przyległego do ogrodzeń posesji Karłowicza 18, Madalińskiego 92A i 92 oraz Łowicka 39A, między ulicami Karłowicza i Łowicką.
Projekt zrealizowano. W ramach projektu wymieniono nawierzchnię chodnika przyległego do ogrodzeń posesji Karłowicza 18, Madalińskiego 92A i 92 oraz Łowicka 39A, między ulicami Karłowicza i Łowicką.
Najkrótsza ścieżka rowerowa: łącznik Wielicka i Domaniewska
Obecnie rowerzyści mogą dojechać drogą dla rowerów wzdłuż ul. Rolnej, Bukowińskiej i Domaniewskiej do al. Niepodległości. Zamiast jechać dalej tą ruchliwą ulicą, będą mogli kontynuować jazdę równoległą Wielicką i Krasickiego. Zostanie zbudowany kilkumetrowy łącznik umożliwiający wjazd z drogi dla rowerów na uliczkę parkingową.
Projekt zrealizowano. W ramach projektu został zbudowany kilkumetrowy łącznik umożliwiający wjazd z drogi dla rowerów na ul. Domaniewskiej na uliczkę parkingową w kierunku ul. Wielickiej.
Pasy rowerowe na Idzikowskiego i remont chodnika też.
Ulica Idzikowskiego jest dobrym połączeniem dla rowerzystów jadących z Dolnego Mokotowa do pracy na Służew, Mokotów lub Ochotę. W porze korków kierowcy nie pozostawiają rowerzystom odpowiedniego miejsca do jazdy. Projekt ma również na celu naprawę chodnika będącego w złym stanie, stanowiącego istotną trasę dla pieszych chcących spacerować w parku Królikarni.
Remont chodnika został rozpoczęty, planowane dokończenie prac w 2021 r. Projekt pasa rowerowego jest niemożliwy do pogodzenia z planowanym wprowadzeniem ruchu autobusowego na ul. Idzikowskiego. Zaproponowano alternatywne rozwiązanie w postaci objazdu przez park. Obecnie, analizowane są również alternatywne rozwiązania realizacji tej części projektu w istniejącym ciągu drogi.
Spokojne i bezpieczne ulice Mokotowa dla pieszych i rowerzystów
Na Mokotowie jest dużo niebezpiecznych przejść dla pieszych a wielu rowerzystów jeździ po chodnikach, bojąc się korzystać z jezdni. Naprawmy to! Dzięki projektowi powstanie 20 bezpiecznych przejść dla pieszych, pasy rowerowe na 4km ulic, 400 nowych miejsc postojowych dla aut, uspokojony zostanie ruch uliczny. Będzie spokojniej i bezpieczniej, skorzystają wszyscy.
W 2017 r. zrealizowano azyle dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Modzelewskiego i ul. Malczewskiego. W 2018 r. dopuszczono dwukierunkowy ruch dla rowerów na ul. Ikara. W 2020 r. wyznaczono pas do parkowania na jezdni na ul. Odyńca. Projekt dla dopuszczenia dwukierunkowego ruchu rowerów na ul. Merliniego został zrealizowany w 2023 r.
Realizacja w zakresie ul. Woronicza wymaga zwiększenia nakładów finansowych (konieczny remont nawierzchni ulicy, wymiana krawężników i opasek), w związku z czym prace odłożono do czasu pozyskania środków na remont.
Ach, jak wygodnie - na Bartyckiej i Wale Wiślanym
Projekt zakłada stworzenie legalnych miejsc parkingowych przy ul. Bartyckiej oraz ułatwienia pieszym i rowerzystom wchodzenia i wjeżdżania na wał wiślany. Legalne miejsca parkingowe zastąpią nielegalne zastawianie chodników i pasów zieleni, a wjazd na wał z ulicy Ku Wiśle będzie wygodnym i bezpiecznym sposobem dotarcia do atrakcyjnej trasy pieszo-rowerowej stworzonej na wale.
Projekt zrealizowano. W ramach projektu wybudowano 29 miejsc parkingowych przy ul. Bartyckiej. Druga część projektu, polegająca na wybudowaniu 100-metrowego przejazdu do wału Zawadowskiego na przedłużeniu ul. Ku Wiśle nie mogła zostać zrealizowana, ponieważ działka 58 i 59 z obrębu 1-07-01 nie jest we władaniu miasta. Teren jest przekazany w wieczyste użytkowanie Spółdzielni Budowlano-Mieszkaniowej “Bartycka” i jest osiedlem zamkniętym.