Mokotów 2016 - Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie

Wyszukiwarka

Menu główne

Mokotów 2016

Stary Mokotów: chodniki wolne od rowerów!

Stary Mokotów: chodniki wolne od rowerów!

Projekt skupia się na komforcie pieszych oraz rowerzystów, zachęcając tych drugich do porzucenia chodników na rzecz jezdni. Zakłada wyznaczenie pasów i kontrapasów rowerowych oraz przejść dla pieszych z azylami w rejonie ulic Puławska / Wiktorska / Wołoska / Batorego. Na tej ostatniej powstanie droga dla rowerów na brakującym odcinku od ul. Wiśniowej do al. Niepodległości.

Stan realizacji:

Projekt zrealizowano.

W ramach projektu wybudowano drogę dla rowerów na ul. Batorego (wraz z przebudową chodnika i zielenią uliczną), wyznaczono nowe przejścia dla pieszych na ul. Madalińskiego (wraz z poszerzeniem chodników, eliminacją nielegalnego parkowania i wyznaczeniem pasów postojowych na jezdni) oraz dopuszczono ruch rowerowy pod prąd na ul. Dąbrowskiego (wraz z poszerzeniem chodników i eliminacją nielegalnego parkowania).

Realizacja projektu była opóźniona ze względu na trudności w znalezieniu wykonawcy prac. Przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej ogłoszono w lutym 2016 i rozstrzygnięto. Dokumentacja projektowa została ukończona w grudniu 2016. Przetarg na realizację zmian na ul. Madalińskiego i Dąbrowskiego ogłoszono w kwietniu 2017 i unieważniono z powodu przekroczenia kosztorysu. Przetarg ogłoszono ponownie w maju 2017 i rozstrzygnięto.

Realizacja projektu na ul. Wiktorskiej, Wiśniowej, Różanej, Narbutta i Łowickiej została wstrzymana ze względu na opracowywanie „Programu rozwoju komunikacji rowerowej dla Starego Mokotowa” na zlecenie Urzędu Dzielnicy Mokotów.

Rowerowa i piesza alternatywa dla Puławskiej - od Morskiego Oka po plac Unii

Rowerowa i piesza alternatywa dla Puławskiej - od Morskiego Oka po plac Unii

Projekt stworzy alternatywę dla Puławskiej, pozwalając rowerzystom jechać przez Park Morskie Oko i równoległymi, spokojnymi ulicami lokalnymi aż do Placu Unii Lubelskiej. Trasa będzie połączona z istniejącym pasem rowerowym na Goworka i drodze dla rowerów przy Waryńskiego. Przy okazji poprawione zostanie bezpieczeństwo na przejściu i przejeździe przez Puławską.

Stan realizacji:

Przygotowano i zaopiniowano projekt stałej organizacji ruchu, trwa wprowadzanie poprawek. Stołeczny Konserwator Zabytków nie wyraził zgody na zmiany przebiegu alejek parkowych w Parku Szustrów, w związku z czym zakres projektu został ograniczony. Realizacja projektu została opóźniona ze względu na opracowanie „Programu rozwoju komunikacji rowerowej dla Starego Mokotowa” na zlecenie Urzędu Dzielnicy Mokotów.

Wymiana nawierzchni chodnika

Wymiana nawierzchni chodnika

Wymiana nawierzchni chodnika przyległego do ogrodzeń posesji Karłowicza 18, Madalińskiego 92A i 92 oraz Łowicka 39A, między ulicami Karłowicza i Łowicką.

Stan realizacji:

Projekt zrealizowano. W ramach projektu wymieniono nawierzchnię chodnika przyległego do ogrodzeń posesji Karłowicza 18, Madalińskiego 92A i 92 oraz Łowicka 39A, między ulicami Karłowicza i Łowicką.

 

Najkrótsza ścieżka rowerowa: łącznik Wielicka i Domaniewska

Najkrótsza ścieżka rowerowa: łącznik Wielicka i Domaniewska

Obecnie rowerzyści mogą dojechać drogą dla rowerów wzdłuż ul. Rolnej, Bukowińskiej i Domaniewskiej do al. Niepodległości. Zamiast jechać dalej tą ruchliwą ulicą, będą mogli kontynuować jazdę równoległą Wielicką i Krasickiego. Zostanie zbudowany kilkumetrowy łącznik umożliwiający wjazd z drogi dla rowerów na uliczkę parkingową.

Stan realizacji:

Projekt zrealizowano. W ramach projektu został zbudowany kilkumetrowy łącznik umożliwiający wjazd z drogi dla rowerów na ul. Domaniewskiej na uliczkę parkingową w kierunku ul. Wielickiej.

Pasy rowerowe na Idzikowskiego i remont chodnika też.

Pasy rowerowe na Idzikowskiego i remont chodnika też.

Ulica Idzikowskiego jest dobrym połączeniem dla rowerzystów jadących z Dolnego Mokotowa do pracy na Służew, Mokotów lub Ochotę. W porze korków kierowcy nie pozostawiają rowerzystom odpowiedniego miejsca do jazdy. Projekt ma również na celu naprawę chodnika będącego w złym stanie, stanowiącego istotną trasę dla pieszych chcących spacerować w parku Królikarni.

Stan realizacji:

Remont chodnika został rozpoczęty, planowane dokończenie prac w 2021 r. Projekt pasa rowerowego jest niemożliwy do pogodzenia z planowanym wprowadzeniem ruchu autobusowego na ul. Idzikowskiego. Zaproponowano alternatywne rozwiązanie w postaci objazdu przez park. Obecnie, analizowane są również alternatywne rozwiązania realizacji tej części projektu w istniejącym ciągu drogi.

Spokojne i bezpieczne ulice Mokotowa dla pieszych i rowerzystów

Spokojne i bezpieczne ulice Mokotowa dla pieszych i rowerzystów

Na Mokotowie jest dużo niebezpiecznych przejść dla pieszych a wielu rowerzystów jeździ po chodnikach, bojąc się korzystać z jezdni. Naprawmy to! Dzięki projektowi powstanie 20 bezpiecznych przejść dla pieszych, pasy rowerowe na 4km ulic, 400 nowych miejsc postojowych dla aut, uspokojony zostanie ruch uliczny. Będzie spokojniej i bezpieczniej, skorzystają wszyscy.

Stan realizacji:

W 2017 r. zrealizowano azyle dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Modzelewskiego i ul. Malczewskiego. W 2018 r. dopuszczono dwukierunkowy ruch dla rowerów na ul. Ikara. W 2020 r. wyznaczono pas do parkowania na jezdni na ul. Odyńca.
Realizacja w zakresie ul. Merliniego wymaga opracowania dokumentacji projektowej.
Realizacja w zakresie ul. Woronicza wymaga zwiększenia nakładów finansowych (konieczny remont nawierzchni ulicy, wymiana krawężników i opasek), w związku z czym prace odłożono do czasu pozyskania środków na remont.

Ach, jak wygodnie - na Bartyckiej i Wale Wiślanym

Ach, jak wygodnie - na Bartyckiej i Wale Wiślanym

Projekt zakłada stworzenie legalnych miejsc parkingowych przy ul. Bartyckiej oraz ułatwienia pieszym i rowerzystom wchodzenia i wjeżdżania na wał wiślany. Legalne miejsca parkingowe zastąpią nielegalne zastawianie chodników i pasów zieleni, a wjazd na wał z ulicy Ku Wiśle będzie wygodnym i bezpiecznym sposobem dotarcia do atrakcyjnej trasy pieszo-rowerowej stworzonej na wale.

Stan realizacji:

Projekt zrealizowano. W ramach projektu wybudowano 29 miejsc parkingowych przy ul. Bartyckiej. Druga część projektu, polegająca na wybudowaniu 100-metrowego przejazdu do wału Zawadowskiego na przedłużeniu ul. Ku Wiśle nie mogła zostać zrealizowana, ponieważ działka 58 i 59 z obrębu 1-07-01 nie jest we władaniu miasta. Teren jest przekazany w wieczyste użytkowanie Spółdzielni Budowlano-Mieszkaniowej „Bartycka” i jest osiedlem zamkniętym.

Powered by Projectic.pl